Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Android Auto E55

Startet av Alexander Larsen, tirsdag 17. desember 2019, klokken 14:16

« forrige - neste »

Alexander Larsen

Sitat fra: naivsupr på torsdag 19. desember 2019, klokken 07:23
Sitat fra: TM på onsdag 18. desember 2019, klokken 14:57
Sitat fra: daktari på onsdag 18. desember 2019, klokken 14:32
Samsung S9. Kan du vise til hvor de sier det ikke virker?
Siste prisliste

Her tror jeg nok de som har skrevet dette i prislista blander kortene og heller refererer til at Android Auto ikke offisielt er støttet i Norge. Ser stadig unøyaktigheter i norske tekster som dette. Funker fint på en gammel Passat 2017. Etter det jeg har sett i demobilene på 2019 e55 er jo AudiMMI i praksis samme software som VWCarNet.

Jeg har fått bekreftet av forhandler at Android Auto foreløpig ikke støttes. Det skal visstnok finnes en work around for dette. Jeg har som sagt hatt det på min Skoda frem til nå, så dette må være noe som er fjernet. Min etron er helt ny nå i dersember.

vikingsemb

Android auto fungerer (kun med kabel) i Audi e-tron. Du må laste ned korrekt APK fil til telefonen som klarer å få kontakt med bilen. Du har da talegjenkjenning på norsk som jeg synes er veldig nyttig.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


tromsø

Sitat fra: vikingsemb på torsdag 26. desember 2019, klokken 23:46
Android auto fungerer (kun med kabel) i Audi e-tron. Du må laste ned korrekt APK fil til telefonen som klarer å få kontakt med bilen. Du har da talegjenkjenning på norsk som jeg synes er veldig nyttig.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Det er bra men fungerer det også selv om man ikke valgt Carplay IU1 som tilvalg?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

vikingsemb

Jeg kjenner ikke Carplay! Har aldri hatt Iphone. Måtte laste ned APK fil med Android auto et par ganger før jeg fikk kontakt med bilen! Venter på trådløs erstatter av AA i 2020. Bruker AA mest til Google Assistant som i løpet av 4 år har tatt det meste av markedet og som fungerer fantastisk på norsk.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


tromsø

Ok, jeg må vel bare prøve når bilen min kommer, når det nå blir...

Kan du fortelle hva APK filen hette som fungerte?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50


Spinner

Android Auto er innebygget i Android 10, så den er endelig offisielt støttet og tilgjengelig hvis man har en telefon som har fått Android 10.

vikingsemb

Helt korrekt! Android Auto er forhåndslastet i Android 10 oppdateringen! Fikk oppdateringen nå i romjulen og så det nå!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Lfcnico77

Funker nå trådløs android auto til bilen, nå som android auto har kommet til Norge? Kan noen prøve dette?

vikingsemb

Jeg tror at Android Auto skal erstattes av ny Google Assistant i 2020 og den vil visstnok bli trådløs.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Alexander Larsen

Jeg får fortsatt ikke til dette. Har Android 10 på en Samsung s10+. Prøvd mange forskjellige kabler.

naivsupr

Sitat fra: Alexander Larsen på torsdag 02. januar 2020, klokken 22:29
Jeg får fortsatt ikke til dette. Har Android 10 på en Samsung s10+. Prøvd mange forskjellige kabler.

Muligens andre / generelle problemer med Android Auto på Galaxy S10?
Google sier så.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Alexander Larsen

Prøvd med 3 forskjellige telefoner. Ingen virker.

Hyperstress

Kan kabelen ha noe å si? Bruker du originalkabel?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Alexander Larsen

Prøvd flere forskjellige kabler. Også original. Er det kun hos meg det ikke virker? Dere som sier det virker, har dere fått det til på en helt ny Audi? Jeg fikk min nå i desember. Forhandler har som sagt bekreftet at det nettopp IKKE skal virke. Kun Carplay.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA