Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Android Auto er her

Startet av elbil4ever, mandag 16. desember 2019, klokken 23:51

« forrige - neste »

elbil4ever

Mulig jeg ikke er førstemann til å oppdage dette, men plutselig har jeg nå fått Android Auto i menyen (tilogmed tidligere i listen enn Apple Carplay  :+1:) etter det som må være en OTA oppdatering.

Skal teste det mer i praktisk bruk kommende dager.

Noen som har erfaringer?

ardevd

Dette kom med 19B av InControl tidligere i år. Trolig som et resultat av mye masing fra enkelte som påpekte at det ikke ga noen mening at norske kunder skulle bli fratatt AA i bilen.

Det funker forøvrig veldig bra. Det er synd at navigasjonen ikke integreres med HUD, men ellers er det nydelig å ha Android Auto ombord. :)

Stikkkontakt

Sitat fra: ardevd på mandag 16. desember 2019, klokken 23:54
Dette kom med 19B av InControl tidligere i år. Trolig som et resultat av mye masing fra enkelte som påpekte at det ikke ga noen mening at norske kunder skulle bli fratatt AA i bilen

Får håpe det blir trådløst etterhvert. Jeg lader telefonen mye i bilen, men ladingen via USB er jo hysterisk treg.
Lastet forresten ned MyTunerPro forleden dag. Det er en god internetradio-app som er godt integrert i AA.

Maxwell_400

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 17. desember 2019, klokken 09:25
Får håpe det blir trådløst etterhvert. Jeg lader telefonen mye i bilen, men ladingen via USB er jo hysterisk treg.
Lastet forresten ned MyTunerPro forleden dag. Det er en god internetradio-app som er godt integrert i AA.
Hvorfor lader du ikke via 12 volt?
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ardevd

Trådløs Android Auto suger mye strøm så det er nok greit å ha lading av telefonen :)

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Stikkkontakt

Sitat fra: ardevd på tirsdag 17. desember 2019, klokken 10:39
Trådløs Android Auto suger mye strøm så det er nok greit å ha lading av telefonen :)

Har AFC lighterplugg. Den er hissig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA