Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fuktighet i schuko ladekabel til Hyundai Ionic

Startet av Arnvid Øverbø, mandag 16. desember 2019, klokken 20:52

« forrige - neste »

Arnvid Øverbø

Henta ut min nye Hyundai Ionic til jul i fjor. Har vært meget godt fornøgd med den , til nå !
Mulig det er jeg som har vert litt skjødesløs . I dag slutta nemlig ladeklumpen å fungere.
Ved besøk hos forhandler , fikk jeg opplyst at den hadde vert utsatt for fuktighet. Irr i kontakten ! Kunne derfor ikke få ny på garantien.
Har behandla denne klumpen på samme måte som den til mine tre tidligere Leafer.
Forstod argumentasjonen slik at den ikke kunne henge ute, men takes inn mellom hver lading ( hver dag !). I tillegg fikk jeg beskjed om at denne 10a laderen kun var en " nødlader " !
Trenger gode råd , ikke dyre råd !

elektrolux

#1
Bytt kontakten eller hele ledningen med kontakten på. Vi selger plugg for 800 kr og komplett kabel for 1000 kr.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Arnvid Øverbø

Denne kontakten skulle være i orden iflg kundemottak Sven Kvia. Han mente det kunne være stikket i andre enden .

Arnvid Øverbø


Ioniq2019

Den 10a laderen som følger med elbiler er en såkalt "nødlader" og skal jo egentlig ikke brukes som daglig lading.
Men jeg bruker den selv på jobb hver dag. men jeg lar den bare henge ute mens jeg lader, resten av tiden ligger den baki bilen.
Aldri hatt problemer med min, bilen er nå 8mnd gammel

bno

Det svaret hadde jeg ikke godtatt sånn uten videre og ville forfulgt dette. Det er dårlige tider for hele bransjen. Dvs. de tjener ikke nok på samme måte som før og da prøver man seg. Å kalle det en nødlader. Hvor står det at det er en nødlader? (Hadde Kona tidligere så sto ikke noe der om at det er nødlader så vidt jeg kan huske)

Man er kreativ i disse dager. Jeg har hatt atskillige elbiler siste 12 åra. I begynnelsen med en del lading utomhus var det den som fulgte med bilen som ble brukt (99% av tiden, men i dag har jeg fast lader hjemme). Det gjelder Hyundai, Nissan, VW (flere Golf og Up) Har Up nå og dette var en leasingbil og det bærer denne såkalte "nødlader" meget gode tegn på etter å ha vært brukt av 4 personer i et byggefirma her i Stavanger (som du vet det regner mye her)

Nei, jeg hadde tatt den saken videre...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA