Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cybertruck blir sannsynligvis bomfri

Startet av elektrolux, mandag 16. desember 2019, klokken 20:36

« forrige - neste »

elektrolux

Fantastisk nyhet for bomhatere:

Cybertruck blir sannsynligvis et utslippsfritt C1 kjøretøy, og dermed bomfri.

Faller heldigvis inn blant dem som har C1 sertifikat og hater bom, så vurderer nå om jeg skal bytte ut Smart ED med et slikt monster for å kunne levere varer rundt om i distriktet:

https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-med-darlig-nytt-om-cybertruck/71937559
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rævedilter

Eg liker bompenger; men liker CT enda bedre så eg skal klare meg uten å betale :-) om det blir aktuelt, men håper på B.

kaiat

Den må vel registeres som 2-seter vare-/lastebil da? Personbil over 3500 kg betaler vanlig personbiltakst i bomringen, så en personbilregistrert Cybertruck vil betale like mye bompenger som en Leaf.

Rav4_EV

Ingen hindring å ha 2. seterad i en lastebil. Kun eventuelt et avgiftsmessig spørsmål dersom det ikke er elbil.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

kaiat

Ja vel. Poenget er jo om den havner i gruppe M1 eller N2.

M1 er personbil med maks 8 passasjerer (ingen vektbegrensing). Elbiler i denne gruppen betaler bompenger.

N2 er lastebil for godsbefordring mellom 3500 kg og 12000 kg. Elbiler i denne gruppen betaler ikke bompenger. Biler i denne gruppen har dessuten krav om EU-godkjenning hvert år og fartsperre på 90 km/t. Det sistnevnte kan jo bli stusselig i en Cybertruck vil jeg tro... Du kan dog slippe krav om fartsperre om du bare kjører her hjemme og ikke i utlandet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA