Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee - dokumentasjon av lokalt API

Startet av Erik Ola Ulvestad, mandag 16. desember 2019, klokken 14:24

« forrige - neste »

Erik Ola Ulvestad

Hei.
Er det nokon som har tilgang på API doc for Easee Home eller Easee Charge, om som har lyst til å dele dette?
Har nokon laga smarthus integrasjon eller anna lokal styring med denne?
(Tenker då ikkje på Tibber metoden)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

howi42

Hei,
fikk du noen svar eller info ang. dette ?

Erik Ola Ulvestad

Nope. Nada nix.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

turfsurf

Easee sperret vel for tilgang over lokalnettet, så ikke mye å få til der.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mroek

Sitat fra: turfsurf på søndag 02. august 2020, klokken 08:59
Easee sperret vel for tilgang over lokalnettet, så ikke mye å få til der.

De har forsåvidt ikke sperret det helt, det brukes jo fremdeles for oppsett, og man kan også se status på den måten. Det forutsetter imidlertid at man fysisk tar på touchknappen på laderen slik at den aktiverer sitt eget wifi, som man så må koble til med telefonen. Tungvint, og i praksis veldig lite brukervennlig.

Ladeboksen kan jo kobles på lokalt wifi, men den bruker det kun til å kommunisere med skyen til Easee. Man får ikke koblet til over lokalt wifi, noe som vel var mulig tidligere (før jeg monterte min boks).
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

turfsurf

Sitat fra: mroek på søndag 02. august 2020, klokken 11:21
Sitat fra: turfsurf på søndag 02. august 2020, klokken 08:59
Easee sperret vel for tilgang over lokalnettet, så ikke mye å få til der.

De har forsåvidt ikke sperret det helt, det brukes jo fremdeles for oppsett, og man kan også se status på den måten. Det forutsetter imidlertid at man fysisk tar på touchknappen på laderen slik at den aktiverer sitt eget wifi, som man så må koble til med telefonen.
Det var det jeg hintet til. Å koble seg på på ladeboksen eget lukkede nettverk er ikke det jeg kaller tilgang over lokalnett. Det er en oppsett modus, selv om det teknisk sett er ett klasse C privat subnet.

Ett lokalnett impliserer vanligvis ett privat nettverk med flere enheter og en definert gateway som gir eller begrenser tilgang til andre nettverk.

Easee har disablet webinterfacet på boksen når den er koblet til ett lokalnett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Erik Ola Ulvestad

For Easee Public API gjeld:
"Conditions

The Easee Cloud Platform will gain access to all Easee products the user has access to.

Partners can not use this type of integration (Easee Public API) in a commercial aspect.

Partners can not monetize on users using this type of integration.

Partners can not monetize on third parties this type of integration.

Easee may limit data traffic or the amount of "calls" for a product/endpoint.

Easee may limit data on cellular connection.

Functionality is limited to what a single user/owner can do."

- så....å lage ein plugin, library, preprogrammert controller/hub,etc og ta betalt for dette - er det greit iht Easee , eller ikkje?


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA