Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil på hytte uten strøm

Startet av Tvilern, lørdag 23. oktober 2021, klokken 21:46

« forrige - neste »

Tvilern

Vurderer å kjøpe en BYD tang, problemet mitt er at jeg ikke har strøm på hytta. Hvordan vil det gå i minus 30 ? Spørsmålet er jo relevant uansett type elbil da.


Rosstopher

Hvordan vil hva gå? Bilen blir ikke ødelagt av 30 minus, men du vil bruke en del strøm på å varme opp kupe og batteri. Bør ikke ha lite strøm igjen når du kommer fram til hytta.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Tvilern

Det var det jeg regnet med. Ser bare mange skriver man må være plugget til strøm når det er kaldt slik at man forvarmer batteriet. Planen er å ha godt med strøm når jeg kommer til hytta ja. Funker nok svært dårlig å lade med et 2kw aggregat 😅

automat

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 23. oktober 2021, klokken 22:00
Hvordan vil hva gå? Bilen blir ikke ødelagt av 30 minus, men du vil bruke en del strøm på å varme opp kupe og batteri. Bør ikke ha lite strøm igjen når du kommer fram til hytta.
Streng kulde er ikke uproblematisk for batteriet. Tesla sier i brukermanualen til TMX at batteriet ikke bør utsettes for lavere temperatur enn minus 30 grader i mer enn 24 timer. (Jeg regner med at de da mener utilkoblet).

Så sjekk nøye hva bilprodusenten sier.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA