Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd ventre framhjul rett etter igangkjøring - AWD

Startet av Toalmar, søndag 15. desember 2019, klokken 21:47

« forrige - neste »

Toalmar

Har en rar ulyd / metalisk lyd som høres ut som noe som skal i inngrep.
Dette skjer etter at jeg f. eks har rygget ut av garasjen og satt bilen i D og skal kjøre fremover. Lyden er akkurat som noe prøver å gå i inngrep. Lyden er borte etter et par meter kjøring fremover. Når jeg skal kjøre framover er det i en liten motbakke og jeg svinger mot venstre med en gang. Vet ikke om det er sånn hvis jeg svinger mot høyre.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


TeslaOsloMod3

Hei. Jeg opplevde det samme, også på venstre framhjul.

Ringte Tesla etter noen mislykkede forsøk med harde oppbremsinger. Fikk beskjed om å øke farten enda mer og bråbremse. Etter gjentatte forsøk gikk omsider lyden vekk.


Toalmar

Sitat fra: TeslaOsloMod3 på mandag 16. desember 2019, klokken 17:13
Hei. Jeg opplevde det samme, også på venstre framhjul.

Ringte Tesla etter noen mislykkede forsøk med harde oppbremsinger. Fikk beskjed om å øke farten enda mer og bråbremse. Etter gjentatte forsøk gikk omsider lyden vekk.
Da skal det prøves her også  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA