Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Selgerne kan ikke mye om bilene

Startet av DD, lørdag 14. desember 2019, klokken 18:34

« forrige - neste »

Kaland

Har et godt inntrykk av min selger hos Møller Minde i Bergen. Svarer fort når jeg lurer på noe og alltid hyggelig å snakke med også etter at kontrakten er signert  :) . Det jeg har pratet med de andre, virker de veldig behjelpelige de også.

Gogg

Selgeren min på møller minde slutter nå har jeg fått høre. Like greit, han brydde seg lite og svarte sjelden på Mail jeg sendte ham. Han feilinformerte om utstyr på bilen også. Mye tull rundt levering av vinterhjul m.m. Generelt mye rot og dårlig kommunikasjon.

gak

Sitat fra: Gogg på mandag 16. desember 2019, klokken 09:50
Selgeren min på møller minde slutter nå har jeg fått høre. Like greit, han brydde seg lite og svarte sjelden på Mail jeg sendte ham. Han feilinformerte om utstyr på bilen også. Mye tull rundt levering av vinterhjul m.m. Generelt mye rot og dårlig kommunikasjon.
Herregud.. Det blir jo som at du forventer at kassadama på rema har smakt på den råtne fisken du kjøper! Selgerene er bare kassadamer! Du bør/må vite hva du selv kjøper og ikke skylde på selgeren!
Polo 2.5

Omen

Sitat fra: gak på mandag 16. desember 2019, klokken 23:29
Sitat fra: Gogg på mandag 16. desember 2019, klokken 09:50
Selgeren min på møller minde slutter nå har jeg fått høre. Like greit, han brydde seg lite og svarte sjelden på Mail jeg sendte ham. Han feilinformerte om utstyr på bilen også. Mye tull rundt levering av vinterhjul m.m. Generelt mye rot og dårlig kommunikasjon.
Herregud.. Det blir jo som at du forventer at kassadama på rema har smakt på den råtne fisken du kjøper! Selgerene er bare kassadamer! Du bør/må vite hva du selv kjøper og ikke skylde på selgeren!

Haha. Det er jo over hodet ikke samme sak. Kjøper man en bil til 500 000+ (Verdien spiller egentlig liten rolle) så forventer man at personen ansatt hos forhandleren, som attpåtil får provisjon av salget, faktisk veileder en slik at ting blir i henhold til ønsket oppsett


Hodetelefoner

Det er sykt at du tror selger bryr seg ang et Audi kjøp .


1000kwh

Sitat fra: gak på mandag 16. desember 2019, klokken 23:29
Sitat fra: Gogg på mandag 16. desember 2019, klokken 09:50
Selgeren min på møller minde slutter nå har jeg fått høre. Like greit, han brydde seg lite og svarte sjelden på Mail jeg sendte ham. Han feilinformerte om utstyr på bilen også. Mye tull rundt levering av vinterhjul m.m. Generelt mye rot og dårlig kommunikasjon.
Herregud.. Det blir jo som at du forventer at kassadama på rema har smakt på den råtne fisken du kjøper! Selgerene er bare kassadamer! Du bør/må vite hva du selv kjøper og ikke skylde på selgeren!
Jeg forventer at også de i kassa på butikke kan noe om varene de selger.

For øvrig så er du jo totalt på bærtur her :D

Voltron

Min opplevelse er at selger er dyktig og har gitt gode råd og vi har hatt fine diskusjoner om utstyrsmiks. Og det oppleves som en merverdi utover det man kan få til ved netthandel (Tesla).

Når det er sagt virker hele kjøpsopplevelsen av bilen - som selvsagt startet på nett - surrete sammenliknet med Tesla. Det skyldes tre ting:
1) Rotetete nettside - gikk ikke an å bygge en etron 50 der og vanskelig å vite hva de utstyret egentlig gir- eks parkeringsassistent
2) Helt håpløst å vite hva som er standardutstyr  - er el-vindusheisere et tillegg, hva med oppvarmete forseter, ryggekamera, varme i rattet??
3) Hele kommunikasjonsflyten rundt forsinkelsen av 50 ifbm WLTP og EUs utslippskrav - der en ferdig bygget bil plutselig blir satt som "Bestilt" i appen... De burde sagt klart at denne ikke leveres før 2020 fra dag 1.(selv det er 4-5 som er ankommet landet i disse dager - føles som det kun er sendt som "bevis" på at de leverer noen biler i 2019.

Om Audi hadde gjort noen grep for å bedre kommunkasjonen og opplevelsen på nett ville de kunne hatt nytte av det samtidig som de har et godt forhandlernettverk.
E tron 50

Øyvind.h

Sitat fra: Gogg på mandag 16. desember 2019, klokken 09:50
Selgeren min på møller minde slutter nå har jeg fått høre. Like greit, han brydde seg lite og svarte sjelden på Mail jeg sendte ham. Han feilinformerte om utstyr på bilen også. Mye tull rundt levering av vinterhjul m.m. Generelt mye rot og dårlig kommunikasjon.
Det blir fort grisedyrt for butikken når de må inn og kompensere for alle feilene selgeren gjør.
Vi snakker ikke selvbetjent Lidl butikk her.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Håvar

Sitat fra: No-name på søndag 15. desember 2019, klokken 15:50
Det som er overaskende for meg er at selgere ikke følger mer på forum som dette.  Det er så mye de kunne ha lært, pluss at de kunne se hva folk er opptatt av, og møte på jobben forberedt bedre enn idag.
Det er dessverre endel selgere som virker å bry seg fint lite om produktet så lenge de selger nok og får sin provisjon.


Sitat fra: Gogg på mandag 16. desember 2019, klokken 09:50
Selgeren min på møller minde slutter nå har jeg fått høre. Like greit, han brydde seg lite og svarte sjelden på Mail jeg sendte ham. Han feilinformerte om utstyr på bilen også. Mye tull rundt levering av vinterhjul m.m. Generelt mye rot og dårlig kommunikasjon.

De er vel seks selgere på Minde. Har bare hatt kontakt med én og han virker å kunne e-tron godt, og det han ikke kan finner han ut av. Jeg har kommet klokere hjem hver gang jeg har pratet med han, selv om jeg har lest meg opp om bilen mye på nett. Høres ut som om det er like greit din selger slutter.


Nettsalg funker for biler som Tesla, der en har modellvalg, fargevalg, felgvalg, hf, autopilot og interiørfarge.
Slik Audi (og andre premium-produsenter) har lagt opp til med et ras av valgfrie og mer eller mindre kombinerbare opsjoner blir nettbestilling et mareritt for kunden.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Viking800

Litt på siden; er noen som vet hvor mye bruttofortjeneste det er for forhandler på en bil til 500k - 600k ? Jeg har ikke den ringeste anelse.

hemi


stesch

Legger til litt frustrasjon som kanskje er litt på siden. Har besøkt Møller Trondheim sine nettsider samt vært i den fysiske butikken. I butikken er det hengt opp faner som viser priser fra før prisstigning, på hjemmesidene under bygg din Audi er det også gamle priser. Hadde jeg jobbet der ville jeg vært flau over dette!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA