Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Mobilholder mii  (Lest 878 ganger)

Mippen

• Gold Member
    • Vis profil
Mobilholder mii
« på: Lørdag 14. Desember 2019, klokken 17:16 »
Jeg går ut i fra at Mii leveres uten skjerm men med feste for mobil slik som på nyere e-Up. Hvor stor mobil passer holderen, og er det noen som vet en måte man kan bruke en gammel mobil eller eller et mindre nettbrett som man kan ha stående fast i bilen, og som slår seg av og på når man starter bilen?
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Mobilholder mii
« Svar #1 på: Lørdag 14. Desember 2019, klokken 19:13 »
Tror den er veldig fleksibel.

Flere bilder her
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Mippen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Fredag 03. Januar 2020, klokken 18:37 »
Ser i video at det er utgang for usb lading bak holderen. Jeg har kjøpt en rimelig smart mobil med stor skjerm som jeg kommer til å la stå fast i bilen siden det er kjekt å ha en stasjonær skjerm.
Fremtiden er elektrisk.

halvard

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: Torsdag 30. Januar 2020, klokken 21:12 »
Ser i video at det er utgang for usb lading bak holderen. Jeg har kjøpt en rimelig smart mobil med stor skjerm som jeg kommer til å la stå fast i bilen siden det er kjekt å ha en stasjonær skjerm.
Gi gjerne en lyd om hvordan det går. Har også tenkt på dette, selv om jeg egentlig ikke har savnet det.

Har kun behov for kart når jeg skal finne frem en plass jeg ikke har vært før, og da synes jeg standard kart-app på iPhone fungerer bedre enn maps+more...  ::)
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

Elmo

• Gold Member
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #4 på: Fredag 31. Januar 2020, klokken 00:20 »
Problemet er vel at bilen, såvidt jeg har observert, bare kan ha bluetooth forbindelse til en mobil av gangen. Så ved å ha en dedikert mobil i bilen vil du ikke kunne ha samtaler på handsfree uten at bil-mobilen har tvilling-SIM.
Og hvis den har det, så vil folk som evt låner bilen få inn dine samtaler  :o
« Siste redigering: Fredag 31. Januar 2020, klokken 00:22 av Elmo »
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Mippen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Fredag 31. Januar 2020, klokken 16:13 »
Stemmer det. Jeg har ikke funnet en god løsning på det. Jeg prøvde først med mobil uten simkort, men handsfree fungerer ikke med telefon nummer to når kjørecomputer appen er koblet til. Jeg prøvde å gå inn på mobilen og endre instillingene slik at telefonen bare mottar medie lyd - ikke anrop, men da virket ikke kjørecomputer appen.

Løsningen min ble derfor å sette et tvilling simkort i mobilen. Minuset er at jeg må huske å slå av og på mobilen når jeg forlater bilen, og glemmer jeg å slå på mobilen i bilen før jeg vrir om tenningen kobler mobilen i lommen til og da virker ikke kjørecomputer. Da må jeg slå av Bluetooth på den ene mobilen for å koble til den andre.

Jeg prøver å finne en løsning hvor mobilen i lommen kobler seg til mobilen i bilen og overførte anropet til den i bilen. Har imidlertid ikke funnet noe som fungerer. Man kan uansett styre mye uten mobil.
« Siste redigering: Fredag 31. Januar 2020, klokken 16:15 av Mippen »
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

• Gold Member
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #6 på: Fredag 07. Februar 2020, klokken 09:57 »
Stemmer det. Jeg har ikke funnet en god løsning på det. Jeg prøvde først med mobil uten simkort, men handsfree fungerer ikke med telefon nummer to når kjørecomputer appen er koblet til. Jeg prøvde å gå inn på mobilen og endre instillingene slik at telefonen bare mottar medie lyd - ikke anrop, men da virket ikke kjørecomputer appen.

Jeg leste dette på FB:
"Tips hvis du sliter med ustabilitet med DriveMii appen: Hos meg har dette blitt vesentlig bedre når jeg nå kopler telefonen til USB porten (som er rett bak holderen). Mindre kluss, lettere å finne ok volum på lydboka og en oppladet telefon. Leste et sted at denne porten bare var en ladeport, det stemmer ikke - du får en kablet oppkopling mot bilen, og det ser appen ut til å like godt. "

Jeg er ute etter det samme som deg Mipppen, men jeg hatiIkke sjekket selv - enda.

Mippen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 21:40 »

Jeg leste dette på FB:
"Tips hvis du sliter med ustabilitet med DriveMii appen: Hos meg har dette blitt vesentlig bedre når jeg nå kopler telefonen til USB porten (som er rett bak holderen). Mindre kluss, lettere å finne ok volum på lydboka og en oppladet telefon. Leste et sted at denne porten bare var en ladeport, det stemmer ikke - du får en kablet oppkopling mot bilen, og det ser appen ut til å like godt. "

Jeg er ute etter det samme som deg Mipppen, men jeg hatiIkke sjekket selv - enda.

Jeg bruker den men ser ikke ut til å ha noen betydning på telefonen min.
Fremtiden er elektrisk.