Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Torque

Startet av YM, torsdag 05. desember 2019, klokken 22:15

« forrige - neste »

ardevd

Apropos torque er torque split som følger (etter H264)

Eco: 30/70R
Comfort: 0/100R
Dynamic: 50/50R

4Matic Fanatic

Sitat fra: ardevd på onsdag 11. desember 2019, klokken 11:07
Apropos torque er torque split som følger (etter H264)

Eco: 30/70R
Comfort: 0/100R
Dynamic: 50/50R
Doh? Så du sier at bilen er initielt bakhjulsdrevet i Comfort? Det kan nå ikke stemme?

ardevd

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 11. desember 2019, klokken 11:45
Sitat fra: ardevd på onsdag 11. desember 2019, klokken 11:07
Apropos torque er torque split som følger (etter H264)

Eco: 30/70R
Comfort: 0/100R
Dynamic: 50/50R
Doh? Så du sier at bilen er initielt bakhjulsdrevet i Comfort? Det kan nå ikke stemme?

Jo det stemmer. Ved å gjøre det på denne måten får du mindre støy ettersom motoren foran ikke jobber. Du kan visstnok høre forskjell en i lydnivå når du går fra Comfort til Eco.

Merk at traction systemet vil sørge for firehjulsdrift ved behov uansett modus.

Egil Fonn

Sitat fra: ardevd på onsdag 11. desember 2019, klokken 14:55
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 11. desember 2019, klokken 11:45
Sitat fra: ardevd på onsdag 11. desember 2019, klokken 11:07
Apropos torque er torque split som følger (etter H264)

Eco: 30/70R
Comfort: 0/100R
Dynamic: 50/50R
Doh? Så du sier at bilen er initielt bakhjulsdrevet i Comfort? Det kan nå ikke stemme?

Jo det stemmer. Ved å gjøre det på denne måten får du mindre støy ettersom motoren foran ikke jobber. Du kan visstnok høre forskjell en i lydnivå når du går fra Comfort til Eco.

Merk at traction systemet vil sørge for firehjulsdrift ved behov uansett modus.

:+1: Positivt.
Meste part av DU støy kommer fra front motor i spesielle hastigheter. Da burde denne være så godt som borte etter H264 i comfort modus :)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Maxwell_400

Sitat fra: Egil Fonn på onsdag 11. desember 2019, klokken 17:01
Meste part av DU støy kommer fra front motor i spesielle hastigheter. Da burde denne være så godt som borte etter H264 i comfort modus :)

Den har da alltid vært 0/100R i Comfort ? Det som var nytt er at Eco går fra 0/100R til 30/70R eller misforstod jeg noe ?
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 12. desember 2019, klokken 08:30
Den har da alltid vært 0/100R i Comfort ? Det som var nytt er at Eco går fra 0/100R til 30/70R eller misforstod jeg noe ?
Hvor har du det fra at det har vært 0/100 split før?
Alt jeg har sett rundt torque split tidligere har vært at det var 50/50, med litt ekstra trykk på bakhjulene første 2 sekund under full akselerasjon fra 0.

ardevd

Ganske sikker på at Comfort alltid har vært 0/100R. Dynamic er 50/50R.

Ved full aks går alt dette ut av vinduet vil jeg tro. Her snakker vi om hva som er default oppsett ved normal kjøring.

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 12. desember 2019, klokken 09:50
Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 12. desember 2019, klokken 08:30
Den har da alltid vært 0/100R i Comfort ? Det som var nytt er at Eco går fra 0/100R til 30/70R eller misforstod jeg noe ?
Hvor har du det fra at det har vært 0/100 split før?
Alt jeg har sett rundt torque split tidligere har vært at det var 50/50, med litt ekstra trykk på bakhjulene første 2 sekund under full akselerasjon fra 0.
To ting:
1. endringen på H264 var kun på Eco.
2. en endring på Comfort mode vil ha innvirkning på WLTP (?)
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RayBomb

Sitat fra: ardevd på onsdag 11. desember 2019, klokken 11:07
Apropos torque er torque split som følger (etter H264)

Eco: 30/70R
Comfort: 0/100R
Dynamic: 50/50R

Hvordan er snø/regn modus?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA