Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Porsche Taycan Turbo. Har du endret synspunkt etter ny info om EPA rekkevidde?

Startet av Electric cars in Norway, fredag 13. desember 2019, klokken 07:56

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Vaduz på fredag 27. mars 2020, klokken 10:30
4 hjul kjører generelt fletta av 2 hjul så akkurat det sier ikke så mye. Ganske sikker på at jeg hadde kjørt fra litersykler med en KONA også så lenge det er amatører som kjører:)
Det kommer veldig an på banen. Der det er mye S svinger som ikke er veldig lange kan man omtrent kjøre rett frem med MC, mens biler må bremse, svinge, aksellerere hele tiden.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


geear

Og på Isle of man er det motsatt, og på ingen måte mindre gromt. :-)

hemi


Counterpointer

Isle of Man er for totalt gale mennesker, 300 km/t gjennom landsbyer med steinmurer er ikke for folk som bruker sikkerhetsbelte.

Forøvrig har vel ikke dette mye med Taycan å gjøre. Er det noen som har fått tatt noen tid på ringen med en produksjonsmodel av Taycan? Eller har korona stoppet det også?

hemi

Jeg har en bil som står der nede, som jeg ikke får kjørt på ringen nå, og ei heller hentet hjem....

Enn så lenge står hele verden.

Counterpointer

Er ikke overaskende at ringen er stengt.

Var det ingen som rakk å gjøre det med en Taycan før heller?

Ville trodd det sto høyt på lista til de som kjøper en tidlig utgave av en 7 minutters bil.

Det er jo ikke «lov» å ta tiden på åpne dager og det er vel vanskelig å få kjørt en god tid, men slikt pleier ikke å forhindre at det blir gjort og publisert uansett.

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 28. mars 2020, klokken 00:29
Er ikke overaskende at ringen er stengt.

Var det ingen som rakk å gjøre det med en Taycan før heller?

Ville trodd det sto høyt på lista til de som kjøper en tidlig utgave av en 7 minutters bil.

Har ikke hørt om noen, men det var heller ikke særlig mange som rakk å få bil før alt gikk i stå.

Dessuten er det ganske få som er galne eller dumme nok til å kjøre på ringen, konsekvensene kan bli enorme. Da tenker jeg ikke bare på egen 2 millioners bil men også på annet man kan bli økonomisk ansvarlig for.

Selv tar jeg heller en liten tur langs Nordsjøvegen idag  :)

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 11:05
Dessuten er det ganske få som er galne eller dumme nok til å kjøre på ringen, konsekvensene kan bli enorme. Da tenker jeg ikke bare på egen 2 millioners bil men også på annet man kan bli økonomisk ansvarlig for.
Vel en jeg kjenner til kjører sin GT3 RS på ringen. Det er vel bil til 2,5 mill.......

Er enig i at det er en god andel galskap, men de holder nå på med det Vil ikke tro Taycan sjåfører skiller seg så mye ut.

hemi

Ikke kose seg med trackdays når man har bil til det, synes jeg er merkelig, men de fleste porschene og andre er jo bogstadveien cruisere for å se/bli sett ;)

Antallet GT3RS GT2RS osv på trackdays på rudskogen, vs folk som faktisk kjører er også litt humor, mange tar turen bare for å snakke litt med andre der, ikke for å kjøre.

Rollep

Sitat fra: hemi på lørdag 28. mars 2020, klokken 12:23
Ikke kose seg med trackdays når man har bil til det, synes jeg er merkelig, men de fleste porschene og andre er jo bogstadveien cruisere for å se/bli sett ;)

Antallet GT3RS GT2RS osv på trackdays på rudskogen, vs folk som faktisk kjører er også litt humor, mange tar turen bare for å snakke litt med andre der, ikke for å kjøre.
Jeg kjører gjerne på Rudskogen og andre baner under arrangement i regi av Porsche Norge eller Porsche Club Norge, da gjelder nemlig if forsikringen  :)

Counterpointer

Forøvrig burde denne tråden skifte navn!Spørsmålet er ikke lengre om noen har skiftet syn etter EPA tallene, men heller hvor mange som har skiftet syn på EPA.

Personlig så synes jeg avviket mellom EPA og WLTP er forvirrende.

Det var mye greiere når en hadde NEDC som var helt urealistisk og EPA som var oppnåelig. Nå er det jo slik at WLTP stemmer litt for en biltype, mens EPA stemmer bedre for en annen.

At EPA er alt for pessimistisk for Taycan fremstår ganske tydelig. Vi får håpe NAF kjører en sommerutgave av sin rekkeviddetest med både 4S og Turbo S.

Electric cars in Norway

Knut A, enig i at "Personlig så synes jeg avviket mellom EPA og WLTP er forvirrende."

Men slik er det dessverre blitt👎

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 28. mars 2020, klokken 13:27
Forøvrig burde denne tråden skifte navn!Spørsmålet er ikke lengre om noen har skiftet syn etter EPA tallene, men heller hvor mange som har skiftet syn på EPA.

Personlig så synes jeg avviket mellom EPA og WLTP er forvirrende.

Helt enig.

pellethedog

Har nå kjørt ca 1500 km med min 4S. Har hatt en tur på ca 20 mil, da uten netto stigning, vinterhjul 20 toms, 2 personer i bilen, snittfart 74 km/t. Forbruk på denne turen 19,6 kW/100km. Våt veibane og ca 6 grader. Om man tenker seg netto batteri 85 kWh (brutto er vel 93,4 kWh) ville dette gi en rekkevidde på 434 km.

Har og en e-tron 50. Samme tur med denne bilen lå forbruk på 23,0 kW/100 km.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA