Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance eller LR

Startet av Bellatrix, torsdag 12. desember 2019, klokken 00:54

« forrige - neste »

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

hva er beste rundetid med LR på rudskogen?

Bellatrix

Takk for gode svar folkens! Mange gode momenter som jeg skal ta med meg videre. Ingen tvil om at det er Base Performance jeg egentlig bør vente på. Får krysse fingrene for at det kommer noen flere til landet snart, så slipper jeg hele valget med P eller LR. Har heldigvis muligheten til å vente og se an litt. Sjekker inventory daglig hvertfall...

knegg

Nå er det ikke viktig for TS, men til andre som leser tråden, husk at Base Performance kan bare trekke 500kg med henger  :)

Lykke til med kjøpet! Du gjør et klokt valg uansett hva du velger.
2020 Model 3

Bellatrix

Sitat fra: knegg på torsdag 12. desember 2019, klokken 21:02
Nå er det ikke viktig for TS, men til andre som leser tråden, husk at Base Performance kan bare trekke 500kg med henger  :)

Lykke til med kjøpet! Du gjør et klokt valg uansett hva du velger.

Takk for det! Ja, får en fantastisk bil uansett.

magenuss

Jeg har Long Range AWD, skulle gjerne hatt tak i base performance (hadde den kommet i blå/hvit med hengerfeste). Ville heller ikke hatt performance, økt kostnader med felg/bremser osv + økt støy og mindre komfort.
AWD har 450 hk, performance har 595 hk. (etter siste oppdatering). Vet ikke hva base performance har.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

MyMuffin

Sitat fra: magenuss på fredag 13. desember 2019, klokken 11:45
Jeg har Long Range AWD, skulle gjerne hatt tak i base performance (hadde den kommet i blå/hvit med hengerfeste). Ville heller ikke hatt performance, økt kostnader med felg/bremser osv + økt støy og mindre komfort.
AWD har 450 hk, performance har 595 hk. (etter siste oppdatering). Vet ikke hva base performance har.

Base performance er oppgitt med samme 0-100 tid som vanlig performance, det er derfor nærliggende å konkludere med at base performance har samme antall HK som vanlig performance.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Mondeo

Sitat fra: MyMuffin på fredag 13. desember 2019, klokken 12:48
Sitat fra: magenuss på fredag 13. desember 2019, klokken 11:45
Jeg har Long Range AWD, skulle gjerne hatt tak i base performance (hadde den kommet i blå/hvit med hengerfeste). Ville heller ikke hatt performance, økt kostnader med felg/bremser osv + økt støy og mindre komfort.
AWD har 450 hk, performance har 595 hk. (etter siste oppdatering). Vet ikke hva base performance har.

Base performance er oppgitt med samme 0-100 tid som vanlig performance, det er derfor nærliggende å konkludere med at base performance har samme antall HK som vanlig performance.

Eldre Model S er også oppgitt med WLTP range, til tross for at det aldri har vært målt noe WLTP på dem.
Bilen min ble også levert med både Premium og Delvis premium interiør ifølge papirene jeg fikk.

Tesla er ikke de som har mest kontroll på innholdet sitt..
Men Base Performance skal vel gå like godt som vanlig performance, kansje tillogmed litt bedre siden den har mindre hjul (Engenering Explained på youtube fikk vel raskere akselerasjon med 18" vs 20" på sin performance)

TRK

Synes dere roter litt nå.

Når Tesla slapp performance model 3 så snakker vi om det som kjært barn kaller for Base Performance, Stealth, Sleeper model 3 og P3D-. Samtidig så kunne man velge en oppgraderingspakke kalt for "PUP", performance upgrade pack. Det var med denne tilvalgspakka til USD 5K de tok alle de fine bildene og promorterte bilen. Det var jo dette de ville selge.
Det tok ikke lange tida før "PUP" oppgraderinga ble "standard", og de droppa å selge bilen uten denne pakka.
Så vi snakker om samme bilen her, med noen påmonterte deler. Hvis du har en Base Peformance og angrer deg så kan du jo bolte på delene i PUP pakka. Bilen forøvrig er den samme. Det blir jo ikke billig da, og jeg tipper at med Tesla sin praksis så vil de ikke låse opp hastigheten fra 233 til 260. Hvorfor de nylig slapp noen av disse uten PUP pakke igjen vet vel bare Tesla, men hvis ikke man skal banekjøre så synes jeg hengerfeste trumfer PUP pakka.
Skulle man så ha veldig lyst på litt mere "performance" så kan man senke bilen 10mm, sette på en spoiler, kjøpe alu pedaler til 200kr, sette på fete felger etter eget ønske, og er bremsene for dårlige så begynner utvalget i ettermarkedet å bli ganske bra for de som kanskje vil banekjøre likevel. Performance dual motor badgen med rød strek fulgte med så den trenger man ikke å kjøpe. Ei helle track mode. Diskusjonen rundt hvorvidt Base Performance har samme antall hester etc. kan man altså legge død.

daggad

Har noen sagt noe annet ?
Base performance selges i dag i USA og kan bestilles som de andre variantene.
Og AWD LR er også så og si samme bil som Base Performance. Det er to forskjellige delenummer på bakre motor men jeg har enda til gode å høre hva som er forskjellen på disse to. Dette er først og fremst software-styrt.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Flaago

Jeg har base performance med hengerfeste.
Aksen er helt ok, men jeg kommer fra p85d med sports understellet og jeg synes base performance er svampete i forhold.
Gjør pup oppgraderingen den stivere og mere kontant i styringen?
Evt andre måter å gjøre det på?


castortroy

Var lenge i tvil selv men endte med LR AWD. Kjipt å ikke ha de feteste felgene og eie toppmodellen, med tanke på den vanvittige aksen den har. Det negative er komforten som er noe dårligere pga store felger og harde fjerdinger. Der imponerte LR AWD og ga meg mer luksusfølelse med komfort og veldig lite kupestøy, så får jeg bare kjøpe boost til 18k så forskjellen blir litt mindre opp til P :P

gsm2k

Sitat fra: castortroy på fredag 20. desember 2019, klokken 03:41
Var lenge i tvil selv men endte med LR AWD. Kjipt å ikke ha de feteste felgene og eie toppmodellen, med tanke på den vanvittige aksen den har. Det negative er komforten som er noe dårligere pga store felger og harde fjerdinger. Der imponerte LR AWD og ga meg mer luksusfølelse med komfort og veldig lite kupestøy, så får jeg bare kjøpe boost til 18k så forskjellen blir litt mindre opp til P :P

Har LR og angrer ikke. Har hatt flere pinnestive "gøye" biler, og de var et ork til daglig kjøring og langtur.
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Øyvind.h

Fikk prøvekjøre en kamerats splitter nye LR AWD forrige helg. Mtp hvor stiv den var (og støynivå) på vinterdekk ville jeg ikke gått for performance versjonen av Model 3. Tipper den er omtrent som eldre M-tech 3-serie fra 2000-tallet. Ingen familiebil. Men sikkert raskere på bane!
Beholder jeg Model Y reservasjonen blir det LR AWD.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA