Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er leketøysprodusentene?

Startet av Gardin, onsdag 11. desember 2019, klokken 21:16

« forrige - neste »

Gardin

Tøft! Da fins det faktisk en god del elbilvarianter å få kjøpt — i utenlandske nettbutikker. Det er altså ikke produsentene det står på. Det er de norske lekebutikkene som ikke vil selge dem. Hvorfor er det sånn da? Nordmenn liker åpenbart elbiler. Man skulle tro at norske barn også liker elbiler. Det er hvertfall tilfelle med de barna jeg kjenner i målgruppen. De gamle amerikanske bensinslukerne som dominerer i hyllene i lekebutikkene har de nok aldri hørt om og er fullstendig likegyldige til, men de liker elbiler, og spesielt Tesla. Så hvorfor vil ikke butikkene selge det barna vil ha? Eller er det kanskje bare gamle gubber som kjøper dette uansett?

RJK

Sitat fra: Gardin på fredag 13. desember 2019, klokken 18:53
Nordmenn liker åpenbart elbiler. Man skulle tro at norske barn også liker elbiler. Det er hvertfall tilfelle med de barna jeg kjenner i målgruppen. De gamle amerikanske bensinslukerne som dominerer i hyllene i lekebutikkene har de nok aldri hørt om og er fullstendig likegyldige til, men de liker elbiler, og spesielt Tesla.

Så sant som det er sagt. Datteren min på 12 er relativt likegyldig til Kona som jeg kjøpte, men Tesla er kravet om jeg skulle vunnet lotto. Om telefonen fra Hamar kommer, så blir det kravet innfridd. Da blir det kun "kamp" om fargen...

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Elmo

Sitat fra: JorgenM på onsdag 11. desember 2019, klokken 21:23
Jeg kjøper de aller fleste via eBay
Ja, ingen problem å finne leke-elbiler på eBay. Bittesmå fra Hotwheels eller 1:32 fra andre, med dører som kan åpnes.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Sør

Den lokale lekebutikken solgte miniatyr-i3. Kjøpte for noen år siden, og den blir brukt som lekebil og ikke til utstilling. Tilstanden er litt deretter, men den lever fortsatt. Er av typen man drar bakover så får den fart forover. De hadde mange av de originale fargene som bilen selges i.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Panduck

Sitat fra: JorgenM på onsdag 11. desember 2019, klokken 21:23
Jeg har både i3 og TMS lekebiler i skapet.
Samler lekebiler av alle bilene jeg har hatt. Kun i metall selvsagt.

i3 burde vel ikke være laget av metall? :O

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA