Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Salg av E tron 50

Startet av Scoob98, onsdag 11. desember 2019, klokken 20:02

« forrige - neste »

hemi

ser ut som markedet har normalisert seg litt ja, regner med 20% første år minimum.

moby666

Ganske sikker på du kommer til å tape penger, hvis du henter ut bilen. Etron 50 har rett og slett for kort rekkevidde i dagens marked. Denne bilen kommer også bli testet nå snart og få negativ omtale pga enda kortere rekkevidde på vinteren. Forhåpenligvis har Audi klart å rydde bort det meste av barnesykdommer som Etron 55 sliter med, men er litt usikker på dette også.

Øyvind.h

#17
Jeg kikker litt på Finn også som alternativ til å kjøpe ny bil, men med E-Tron synes jeg det er utfordrende å lete. Årsaken er at Audi har kuttet ut mye standardutstyr en forventer i denne klassen. Plutselig ender du med en bil med manuelle mekaniske seter, uten ryggekamera, uten elektriske avblendede speil, uten adaptiv cruise, uten matrix (det kan vel leies i etterkant uansett?) osv. Det kommer i tillegg til å passe på at bilen har hengerfeste, rails mm.

Uten at jeg har studert nøye virker det som om E-Tron 50 har litt mer inkludert fra start enn E-55, men den fragmenterte og rikholdige ekstrautstyrslisten kombinert med en litt skrapet basis gjør at man må være veldig nøye når man ser på Finn.

For lavest mulig verditap ville jeg antakelig bare gått for skinn, hengerfeste, rails og adaptiv cruise. Det er vel stort sett skinn og hengerfeste nordmenn søker etter på finn :)
Da får du bilen veldig billig og kan selge den brukt til noen som bare skal ha E-Tron, men som egentlig ikke har råd. Jo lavere nypris jo større bruktmarked. De som egentlig ikke har råd til bilen vil kjøpe den på tross av utstyr mange forventer i denne klassen. De får jo uansett samme akselerasjon, samme plass, samme støydemping (minus isolerte vinduer), samme utseende`ish, samme infotainment osv. Masse å glede seg over selv skrapa.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

No-name

Sitat fra: moby666 på fredag 13. desember 2019, klokken 08:47
Ganske sikker på du kommer til å tape penger, hvis du henter ut bilen. Etron 50 har rett og slett for kort rekkevidde i dagens marked.

Samtidig er det den eneste bilen i den klassen til den prisen..  Mange vil nok mene at den har så pass mange andre kvaliteter at den er bra nok til prisen.

Men,  at en ikke skal tape penger på nybilkjøp tror jeg er bare unntaket..

Øyvind.h

#19
Om det er èn langtur nordmenn har mange av så er det turer til hytta. Den besøkes gjerne titalls ganger i året, mens resten er småkjøring og enkelte ekstra lange turer.
I følge TØI har 2/3 av hytteierne inntil 150km til hytta. Det klarer E-Tron 50 med glans, så det skulle tilsi at den holder for 2 av 3 hytteeiere.

I tillegg passer den bra for de som har 250km+ til hytta og som uansett må lade, ettersom den lader relativt raskt.

Eneste gruppa den faller igjennom for blir vel da aktive vinterhytte-brukere som har typisk 18-23 mil til hytta som kan kjøre uten lading med større batteri. Dessverre akkurat der jeg havner. Jeg er hverken livredd for lading eller for enkelte uforutsette forsinkelser, for de er det alltid noen av. 100% ved avreise og null avvik på turen er en utopi. Hadde det vært en gigantisk CCS ladeplass rundt Lillehammer med 40-60 lynladere og matbutikk ville jeg sterkt vurdert E-Tron 50 på tross av batteristørrelsen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Sitat fra: moby666 på fredag 13. desember 2019, klokken 08:47
Ganske sikker på du kommer til å tape penger, hvis du henter ut bilen. Etron 50 har rett og slett for kort rekkevidde i dagens marked. Denne bilen kommer også bli testet nå snart og få negativ omtale pga enda kortere rekkevidde på vinteren. Forhåpenligvis har Audi klart å rydde bort det meste av barnesykdommer som Etron 55 sliter med, men er litt usikker på dette også.
Ganske sikker på det motsatte. Det er mange som ønsker å ha like fin bil som naboen med E55, men som ikke ønsker å bruke 7-800.000 på en bil. Det er relativt lang leveringstid på E50 med hengerfeste, og derfor vil det være mange som vil kjøpe en bil til dagens kampanjepris ink. vinterhjul og serviceavtale. Du får lett 10.000 over det du har betalt, dvs. 9000 i fortjeneste etter annonsekostnader og forsikring før den leveres. Men du må ikke kjøre bilen mer enn hjem til din garasje. Har du fått VIN nr og bilen er i Norge, kan du lovlig legge ut annonse på Finn. Er du usikker om du vi beholde bilen ville jeg definitivt forsøkt Finn. Det er uansett uforpliktende og en liten kostnad.

Tiger123


Enig med TM. Og er det INGEN andre E50 annonser så er det ingenting i veien for å prøve med ennå høyere pris, kanskje 50 000 over din kostpris.
Ergelig å legge den ut for 10`over, og du får tjue mail samme dag hvor flere gjerne vil kappkjøre til deg for å hente den.
Kanskje er ikke 50`over "høyt" i det hele tatt..

daktari

Kan legge ut med "selges ril høystbydende" hvertfall.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Scoob98

Du får ingenting annet i prisklassen 500-600k som har høyere premium feel. Ganske sikker på at E tron kommer til å holde prisen fint oppe helt til noe annet kommer i markedet som slår e tron i pris, og som er i samme klasse som e tron.

daktari

Sitat fra: Scoob98 på søndag 15. desember 2019, klokken 12:54
Du får ingenting annet i prisklassen 500-600k som har høyere premium feel. Ganske sikker på at E tron kommer til å holde prisen fint oppe helt til noe annet kommer i markedet som slår e tron i pris, og som er i samme klasse som e tron.
på en lite utstyrt Audi vil jeg si at premium-følelsen er oppskrytt.  Men til 900.000 derimot svinger det litt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Tja, premium har vel ikke så mye med utstyrsnivå. I så fall blir jo en e-Soul eller Kona premium. Følelsen av å kjøre en e-tron med stoffseter og uten ekstrautstyr er da akkurat den samme. Stoffseter gir til og med bedre komfort.

Øyvind.h

#26
Ekstrautstyr kan absolutt være med å løfte opplevelsen av en kupé. Eksempelvis vil kupeen se mye mer eksklusiv ut med skinnseter, stemningslys og skinndash enn med stoffseter, uten lys og med standard plastlignende dash.
Tak i alcantara løfter også inntrykket betraktelig over stoff, men vet ikke om E-tron kan leveres med alcantara tak.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

No-name

Det er helt klart begge deler.  Du må ha en luksus grunnlag,  som selvfølgelig blir ekstra piffet opp med mere utstyr..

daktari

Sitat fra: TM på søndag 15. desember 2019, klokken 14:43
Tja, premium har vel ikke så mye med utstyrsnivå. I så fall blir jo en e-Soul eller Kona premium. Følelsen av å kjøre en e-tron med stoffseter og uten ekstrautstyr er da akkurat den samme. Stoffseter gir til og med bedre komfort.
jeg snakker om utstyr som ekte skinn på håndtak vs plast, skinn dashbord, innvendig belysning, fancy seter etc
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Utstyr er en del av følelsen. For meg blir det ikke luksus/Premium følelse om jeg sitter i stoffseter med mekanisk manuell justering. Da får jeg ribbet Avis leiebil følelse.
Litt det samme eksteriørt hvor utseendet på bilen kan endres radikalt med lakkerte detaljer, rett farge og fine hjul.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA