Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Salg av E tron 50

Startet av Scoob98, onsdag 11. desember 2019, klokken 20:02

« forrige - neste »

HåkonE

Alltid valgt skinnseter, alltid savnet stoff. Skinn er kaldt om vinteren, varmt og klamt om sommeren. Mindre fleksibelt materiale, gir ytterligere dårligere komfort. Mindre bevegelse/sitter mer limt fast i setet med stoff.

Er som å sitte på en ribbet død høne.

99,9% vedlikeholder ikke skinn tilstrekkelig heller, og følgelig ser det fortere slitt ut enn stoff. Mange får rynker og bølger etter få år.

Eneste grunnen til at skinn er premium er at det koster litt mer å flå en ku enn tekstil + produsentens høye mark-up fordi det er "premium ekstrautstyr" som skal øke marginene.

"Premium" er et utvannet subjektivt ord, men for meg det summen av byggekvalitet og komfort. Sitter man godt i setene, hvordan takler biler underlaget, hvor godt støyisolert er bilen osv. Det blir aldri noen premiumfølelse om man hører mer vei enn musikk, og plastikken i bilen lager ulyder og ujevnheter i veien spises som en trillebår.

Skinn får du overalt i billige asiatiske og amerikanske biler nå. Tiden er nok over der skinn = premium. Men noen velger klam og kald skinnsofa hjemme også, og syntes det er like "premium". Godt man har valget. ☺️

Øyvind.h

#31
Gode skinnseter har både varme og kjøling. Ventilerte seter er viktig ekstrautstyr.
Litt lite friksjon i stoff, og kjipt med småbarn. Men hos en del merker er det dyrt ekstrautstyr.

Skinnsetene og kupé forvarmes fra app. Ventilering er nydelig. Men det er ikke gratis.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HåkonE

Først bruker man mange tusen på kuskinn for en subjektiv visuell opplevelse av "premium", så enda mer penger for å prøve å kjøle det ned igjen sånn halveis effektivt....med forsinket oppstart. Gjør heller ingenting med den manglende fleksibiliteten/mykheten/komforten til materialet.

Dette opplegget mistet meg etter å ha eid dette i flere dyre biler, og virker mer som en oppkonstruert greie bransjen har overtalt oss til at vi må ha. Ingen reagerer jo på om det står en flott stoff-sofa i en dyr bolig. Der kan skinn fort ha motsatt effekt.

Tesla prøvde seg på gjennomhullet skinn for å motvirke problemene, noe som bare gjorde skinnet svakt mot slitasje og skader. Min Tesla hadde selvsagt skinn, men det hjalp jo ingenting på  premiumfølelsen....spesielt når det er ulyder i interiøret og man sitter å lytter på dekkene mer enn radioen på langtur. For eksempel.... 😐

Men dessverre er det som oftest flere valg på skinn en på stoff, enn så lenge.


elektro

Enig i at skinn har flere ulemper enn fordeler. Fornøyd med skinn/alcantara i sportssetene til Audi. Det er vel delskinn/stoff i S-Line?

Stoff kommer for fullt, i takt med at ting må bli mer bærekraftig. BMW var jo tidlig ute med i3.. Se e-tron GT concept f.eks. (Setene vises fra 1:40, også interessant ansiktsløfting MMI har fått. Ja takk. https://youtu.be/GuvOgE9aWJ4
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Problemet er jo at vi ikke får de beste setene uten skinn. Og de opererer også med "dobbel prising ". Jaguar har et sete med alcantara og ull, men ikke min smak visuelt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Diskusjonen har vel havnet langt ute på viddene nå 😉

stefse

Alle kjøper altså skinnseter for den neste kjøperen av bilen, og deltar dermed i den "onde skinnsirkelen" :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Amatøren

Ikke vi, men det hang med noen ufrivillige valg når vi skulle ha sportsseter.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Sitat fra: stefse på søndag 15. desember 2019, klokken 21:49
Alle kjøper altså skinnseter for den neste kjøperen av bilen, og deltar dermed i den "onde skinnsirkelen" :D
Uenig, ønsket kontur-seter og måtte velge sabla dyrt nappa-skinn i tillegg. Samme på Jaguar. Tesla har også kuttet ut "stoffsetene" og har bare kunstskinn.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kaland

Så kunstskinn laget av plast er mer bærekraftig enn skinn fra en ku?  Verden vil bedras....

Electric cars in Norway

Kaland,,,, hmm, ja når du skriver det slik så tror jeg du har rett. Verden vil bedras...

tromsø

Stoffseter laget fra Nylon kommer jo tradisjonelt fra oljeprodukter...

Men nylon kan resirkuleres og det finnes nå miljøvennlig nylon, blant annet (Econyl).

Hva Audi bruker i sine stoffseter vet jeg ikke.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

daktari

Et garveri er ikke bare fryd og gammen heller.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gak

Jeg tenker at det er miljøvennlig med skinnseter. Skal vi bare kaste skinnene fra dyrene vi spiser?
Polo 2.5

stesch

Da er vel de første bilene kommet og noen har allerede lagt ut bil eller kontrakt på bil. noe som har erfaring med kjøp/salg av e-tron 50? Jeg har hatt tanker om å overta noen kontrakter, men det er jo det at man alltid har noen ønsker om utstyr man ikke får eller ikke ønsker. Dilemma mot kortere leveringstid!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA