Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil ikke lade

Startet av Mippen, onsdag 11. desember 2019, klokken 11:37

« forrige - neste »

Mippen

Nå var jeg akkurat en tur på IKEA og prøvde grønn kontakt sin 22 kWh lader. Bilen blinket grønt, så gult, også grønt igjen. Den ladet så i nesten 10 minutter før jeg stoppet den. Når jeg kom hjem ladet jeg ned samme type 2 kabel fra min lade boks og da stoppet den slik den har gjort de siste gangene. Jeg har altså prøvd med original type 2 ladekabel fra lade boksen min. Ladekabel med kladd fra stikk kontakt på et kjøpesenter og type 2 ladekabel fra Tesla nå på IKEA og hjemme. Noen teori hvorfor bilen ladet tilnærmet normalt på IKEA? Hvis lade oksen min var ødelagt skulle ikke jeg hatt samme problem på kjøpesenteret med original ladekabel. Kan jeg vært heldig at det bare er noe skitt i ladekontakten? Hva kan jeg eventuelt bruke til å spraye kontakten med?
Fremtiden er elektrisk.

Typhoon7

Trykkluft. Det enkleste er å kjøre på bensinstasjonen. Eventuelt kompressor eller luft på sprayboks.

Amatøren

Sitat fra: Mippen på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:01Kan jeg vært heldig at det bare er noe skitt i ladekontakten? Hva kan jeg eventuelt bruke til å spraye kontakten med?

Sjekk for irr.


Bruk en elektronikk spray. Kanskje denne duger?


Hvis det ikke er kontakt problem, kan det være jordfeil hjemme hos deg (har ikke finlest hele tråden)?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mippen

Sitat fra: Amatøren på lørdag 21. desember 2019, klokken 21:41
Sitat fra: Mippen på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:01Kan jeg vært heldig at det bare er noe skitt i ladekontakten? Hva kan jeg eventuelt bruke til å spraye kontakten med?

Sjekk for irr.


Bruk en elektronikk spray. Kanskje denne duger?


Hvis det ikke er kontakt problem, kan det være jordfeil hjemme hos deg (har ikke finlest hele tråden)?

Har prøvd med ulike kabler og ulike stedet med samme negative resultat. I dag ladet den imidlertid i 10 minutter før jeg avbrøt landingen for 0 forsøkte å lade hjemme igjen uten resultat.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

#49
Virker ikke som noen eksterne verksteder ønsker å se på bilen min. De henviser bare til Møller.

Jeg fikk i første omgang avslag fra forhandler som har importert bilen også. I følge Forbrukerrådet kan man reklamere i 5 år til tidligere salgsledd dersom parten er en profesjonell.
Fremtiden er elektrisk.

MadsV

Jeg har hatt noen problemer med lading, alt forsvant da jeg byttet 12v batteri og jordingskabel med modulen som regulerer lading til 12v batteriet.
Bruker du avreisetid/forvarming? Der kan du sette max lading, om den står på 80% så går den ikke høyere

elektrolux

#51
Har dere undersøkt om Actronics kan hjelpe? De fikser mye innen bilelektronikk, og fjerner sperrer som hindrer bruk av brukte deler
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mippen

Forvarming er slått av. Har brukt det til daglig men er slått av og tilbakestit til fabrikkinstillinger nå uten at det hjalp. Skal ha bilen på verksted for diagnose så får vi se. Får ny bil snart men hadde vært kjekt å få litt igjen for den gamle.
Fremtiden er elektrisk.

nortrahof

#53
Med elektronikk-spray MÅ du skylle grundig først med en væske som fordamper 100%. - Ellers får du etter hvert problemer - hyppigere og hyppigere!
Elektronikk-spray kan betraktes som "narkotika" der man må spraye med minkende intervall - og til slutt virker tingen ikke.
Det er erfaringen min etter over 50 år som elektroniker.

Er bilen din produsert i 2013, så kan det være at forrige eier ikke fulgte anbefaling fra VAG? Det var om vinteren i 2014 det kom en tilbakekalling/kontroll av 12V-batteriet og jording, samt noen bolter i traksjonsbatteriet, etter det jeg husker. - Er disse gjort?

(Minkende - ikke økende. - Jeg mener at tidspunktet  der feilen opptrer, er økende.)
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Mippen

Sitat fra: nortrahof på mandag 30. desember 2019, klokken 15:32
Med elektronikk-spray MÅ du skylle grundig først med en væske som fordamper 100%. - Ellers får du etter hvert problemer - hyppigere og hyppigere!
Elektronikk-spray kan betraktes som "narkotika" der man må spraye med økende intervall - og til slutt virker tingen ikke.
Det er erfaringen min etter over 50 år som elektroniker.

Er bilen din produsert i 2013, så kan det være at forrige eier ikke fulgte anbefaling fra VAG? Det var om vinteren i 2014 det kom en tilbakekalling/kontroll av 12V-batteriet og jording, samt noen bolter i traksjonsbatteriet, etter det jeg husker. - Er disse gjort?

Det vet jeg ikke. Bilen ble importert i 2015. Finner ikke noe dokumentasjon på det.
Fremtiden er elektrisk.

nortrahof

#55
Det kan være en god grunn til å oppsøke VAG for å se at fabrikktilbakekallingene er utført?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Mippen

Sitat fra: nortrahof på tirsdag 31. desember 2019, klokken 11:40
Det kan være en god grunn til å oppsøke VAG for å se at fabrikktilbakekallingene er utført?

Godt tips, så skal undersøke med møller. Takk :)
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

https://mollerbil.no/mitt-bilhold skal du kunne se det. Tror denne følger bilen. Verd å prøve
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mippen

Patet med Møller. Bilen er utbedret i h.h.t. det nortrahof  skrev i forholdt til tilbakekalling.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

#59
Dommen er klar. Bilen må ha ny lader. Pris 26.000. Den må også bytte car-ner systemet hvis det skal virke, og det koster 11.000.  Kjekt...

Spørsmålet er hva jeg skal gjøre nå? Jeg får ny bil snart så denne må bort uansett. Skal jeg bruke tid på å krangle med de som importerte bilen, eller skal jeg bare selge den billig? Det kommer masse nye biler nå slik at prisen på bilen kan falle en del før jeg får prøvd saken min ferdig. Får jeg 50.000 for den hvis jeg selger den slik den er nå uten lademuligjet hjemme og uten fungerende app? 14 modell (reg 13) og ca. 75.000 kilometer.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA