Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil ikke lade

Startet av Mippen, onsdag 11. desember 2019, klokken 11:37

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: Elmo på fredag 13. desember 2019, klokken 14:06
Sitat fra: Mippen på fredag 13. desember 2019, klokken 13:04
Fikk melding fra tekniks support nå hos VW. Enheten hvor sim-kortet mitt sitter er ødelagt og må byttes. De får ikke kontakt med bilen min sa de.
Har du forsøkt å restarte mobil-enheten ved å ta ut sikringen ??

Nei, godt tips. Jeg prøvde å finne ut ut hvordan jeg kan resette den. Har ikke brukermanualen siden bilen er tyskimport. Vet du hvor sikringen sitter?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Pratet med et annet VW verksted nå. De kunne ikke på stående fot si hvor sikringen til mobil enheten sitter. Spurte om jeg eventuelt kan ta av batteri polene for å gjøre den strømløs og de mente det kunne gå, men var ikke sikker på om det ville resette mobil enheten.
Fremtiden er elektrisk.

Typhoon7

Sitat fra: Mippen på fredag 13. desember 2019, klokken 15:38
Pratet med et annet VW verksted nå. De kunne ikke på stående fot si hvor sikringen til mobil enheten sitter. Spurte om jeg eventuelt kan ta av batteri polene for å gjøre den strømløs og de mente det kunne gå, men var ikke sikker på om det ville resette mobil enheten.
Imponerende, men ikke overraskende.

Det er sikring #1 på førersiden i kupeen. Sikringene sitter bak et deksel på dashbordet mot førerdøren.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Typhoon7


Mippen

Er det en sikringsboks på siden når døren er åpen også? Hvordan får du av dekselet?
Fremtiden er elektrisk.

Typhoon7

Sitat fra: Mippen på lørdag 14. desember 2019, klokken 16:43
Er det en sikringsboks på siden når døren er åpen også? Hvordan får du av dekselet?
Ja, det er det.

Jeg bruker "gap openers", men det meste av flate ting fungerer.

Mippen

#22
Har prøvd å lade på ulike steder med forskjellige kabler uten resultat. Hvis noen har manualen og kan tyde om vekselvis gult, grønt og til slutt rødt lys betyr noe? Når jeg lader med kladden lyser den grønt slik den skal men når bilen har lyst/blinket rødt i et minutt stopper bilen å lade helt.  Filmet her (ikke lyd).

Ca. 2 min begynner å blinke rødt. Ca. 3 min alt stopper. Skjer det samme med type 2 ladekabel fra lade boks.


https://streamable.com/y0tgj
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Kan det være at ladeporten ikke låser ?   Har du prøvd å trekke ut støpslet av bilen mens det blinker grønt ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mippen

Takk for tips og for at du lå ut oversikt over feilkoder. Jeg var nede i garasjen nå og forsøkte å kjenne på ladekabel men alt sitter låst slik det skal. Jeg får den ikke ut uten å låse opp bilen først.
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Filmbildet videoen din viser er jo ikke akkurat beskrevet i bildet jeg la ut da  :(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mippen

Sitat fra: Elmo på søndag 15. desember 2019, klokken 22:09
Filmbildet videoen din viser er jo ikke akkurat beskrevet i bildet jeg la ut da  :(

Nei, men var et godt tips :)
Fremtiden er elektrisk.

Amatøren

At lading feiler, kan ombordladeren ha røket (for det er snakk om AC lading?)?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Oddaa

Sitat fra: Amatøren på søndag 15. desember 2019, klokken 22:28
At lading feiler, kan ombordladeren ha røket (for det er snakk om AC lading?)?
Det ville i alle fall jeg fryktet... 50 k å reparere?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Mippen

Det som er merkelig her er at både lading og We connect sluttet å fungere samtidig når abonnementet på We Connect gikk ut. Jeg har betalt for nytt abonnement men VW får ikke aktivert det, så de mener den må inn på verksted uansett. Jeg har på en måte vanskelig for å se at det har noen sammenheng, men på den andre siden kan man både starte og stoppe lading fra appen, så jeg håper egentlig at det er en bug i systemet som gjør at den ikke vil lade. Hvis jeg må bruke 50.000 kroner på å bytte en lader vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg får kanskje 80-90.000 for bilen (når alt virker – hvis jeg er heldig). Hvilke alternativer har jeg da å betale 50k hvis det blir alternativet fra verkstedet?
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA