Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil ikke lade

Startet av Mippen, onsdag 11. desember 2019, klokken 11:37

« forrige - neste »

Mippen

Bilen min (14 modell) har ikke villet lade på to dager nå. Først trodde jeg det var timeren som hadde tullet seg. Har opplevd det før at den ikke har villet starte lading til 100 % når den er ladet til 80 %. Men når den ikke ladet på jobb heller med ladekladden er det noe som ikke er som det skal. Har forsøkt å lade hjemme og på jobb med ladestasjon og ladekladd. Virker som den begynner å lade siden det blinker grønt og viser gjenværende tid, men når jeg kommer tilbake har den ikke ladet. Det kommer også opp et symbol på computeren som viser et batteri med lavt nivå. Har ikke lagt merke til det før. Noen tips før jeg hiver den inn på verksted? Nå har jeg bare noen få kilometer igjen på bilen.
Fremtiden er elektrisk.

sveander

Hvis jeg forstår rett så har du ikke testet hurtiglading , som jo et en helt annen måte å lade på.
Du har testet både ladekladd og med type 2 kabel på jobben ? Forskjellen på de er vel bare menge strøm som tilføres bilen.

Jeg hadde all verdens problem med ladekladd og fikk den byttet. Men kan du heller ikke hurtiglade så er det noe annet inni bilen
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Mippen

Sitat fra: Orbit på onsdag 11. desember 2019, klokken 14:09
Har du sjekket 12V-batteriet?
@

Nei, har ikke sjekket 12V batteriet. Kan det gjøre at den ikke vil lade?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

#4
Sjekket 12V batteriet. Det viste 12,4 V når bilen er frakoblet strøm. Jeg fikk problemer med lading samtidig som We Connect abonnement mitt gikk ut. Kan det ha en sammenheng?

Forsøkte å lade nå. Første gang. Ca 10 sek med grønt blinkende lys for å så lyse rødt. Andre gangen grønt blinkende lys, så gult, så grønt. Får se om den stopper snart
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Er det noen som vet hvor jeg kan finne en digital kopi av brukermanualen?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Jeg har hurtigladet nå. Det gikk uten problemer, men lader fortsatt ikke hjemme. Har ringt Møller men de hadde det så travelt nå før jul så de har ikke hatt tid til å ringe meg opp igjen.
Fremtiden er elektrisk.

TB

#7
Sikkert smart å dobbeltsjekke ladetider?
Om du trykker på knapp i bilen skal alle tider overstyres mener eg?

Med tanke på at du har testet både ladestasjon og 'nødlader', dvs ulike kabler er nok diagnose på verksted nødvendig.

Kan gjerne virke som det er omladeren problem med. Batteri og bms trolig i orden pga hurtiglader fungerer ok.



Kanskje ikke relevant, men... :

På trillingene har det vært flere ganger meldt om feil på ombord lader, komponenter som 'brenner opp'. Kan repareres, men tidkrevende å komme til. Dvs merkeforhandler bytter normalt hele delen.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Mippen

Har slått av ladetider uten resultat. Lurer på å koble fra 12V batteri for å se om det kan resette bilen.
Fremtiden er elektrisk.

Orbit

Sitat fra: Mippen på onsdag 11. desember 2019, klokken 18:48
Er det noen som vet hvor jeg kan finne en digital kopi av brukermanualen?
I alle fall engelsk versjon av Citigo her: https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Citigo_NF/05-2013/Manual/Citigo/A00_Citigo_OwnersManual.pdf

Ellers er det serviceinformasjon tilgjengelig på erWin (mot betaling):
https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Mippen

Ser ikke ut til å være av elektrisk Citigo.

Har fornyet we connect avtalen nå. Fikk ikke til å starte lading eller ac via appen heller. Står: "Vi kan dessverre ikke sette opp Volkswagen brukerkontoen din." Har ringt teknisk og de sier at sim-kortet mitt er blitt deaktivert siden avtalen ikke ble fornyet innen fristen. Det tar 2 virkedager før det blir aktivert. Eu-regler sa de. Har ikke fått noe varsel.

De mente appen ikke hadde en sammenheng med at den ikke vil lade, men vet gjerne ikke før over helgen siden det er fredag i morgen. Verkstedet er like vanskelig å få tak i som statsministeren, så vet ikke noe mer der. Jeg håper det er we connect som lager krøll og ikke noe fysisk. Merkelig at alt skal skje på samme dag.
Fremtiden er elektrisk.

aageaasved

den skal lade uansett.har du prøvd en annen ladekabel

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fikk melding fra tekniks support nå hos VW. Enheten hvor sim-kortet mitt sitter er ødelagt og må byttes. De får ikke kontakt med bilen min sa de.
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Sitat fra: Mippen på fredag 13. desember 2019, klokken 13:04
Fikk melding fra tekniks support nå hos VW. Enheten hvor sim-kortet mitt sitter er ødelagt og må byttes. De får ikke kontakt med bilen min sa de.
Har du forsøkt å restarte mobil-enheten ved å ta ut sikringen ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA