Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Recall i USA for bytte av vakumpumpe for bremser.

Startet av Marecat, onsdag 11. desember 2019, klokken 09:21

« forrige - neste »

Marecat

I følge Greencarreports blir eiere meddelt at vacuumpumpen for bremser visstnok må skiftes. Dette måtte undertegnede nettopp gjøre på  min I-MIEV 2013 modell . Jobben ble gjort hos Mitsubishi i Sandefjord til den nette sum av kr.12200 !  Forstår at en forbedret pumpe ble montert på trillingene fra 2017 og utover?  Noen som kjenner til dette?

https://www.greencarreports.com/news/1126350_2012-2017-mitsubishi-i-miev-recalled-for-brake-issue

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

arthur

Snakket med Motorforum i Bærum hvor vår 2014-modell er kjøpt, og vi har ikke (måttet) bytte denne pumpen og det er ikke noen utestående kampanje på vår bil. Med andre ord gjelder det ikke alle, men enkelte biler?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

TB

Jeg fikk byttet bremsekraftforsterker (vakuum pumpe) i august 2013 på C-Zero 2012 modell.

Dvs, dette var kjent når 2014 modellen ble kjøpt og trolig utbedret da. Mulig de har endret design eller leverandør på pumpene flere ganger?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Elbilskeptisk

Vi fikk byttet vakumpumpe på garanti på vår 2015 modell rett før Jul.

Varsellys begynte å lyse under kjøring og et lite trykk på bremsen satte i gang en forferdelig varsellyd(kontinuerlig pip) og bremsene var plutselig uten servo og dermed meget tunge og dårlige.
Såvidt innenfor garanti og dermed hentet med bergingsbil og utbedret uten kostnad.

Marecat

Da kom det inn kr 11100 på konto fra Mitsubishi. 18 måneder etter at vacuumpumpen ble skiftet. Hørte om et parallelt tilfelle på en maken bil kjøpt av samme forhandler. Hadde nok blitt mye billigere for Mitsubishi Norge om de hadde byttet pumpen med en gang og ikke latt som de ikke visste om at det var recall i USA.  Jeg visste om denne recall en god stund før min pumpe la av og sa fra til Mitsubishi med en gang jeg trengte en. De prioriterte nok USA hvor det er betraktelig høyere erstatningskrav enn her i landet!

CitB59EL

Vi skal bytte vakum pumpe på vår 2018 imeiv imorgen. Dette er siste utgave med padder med styring av regenerering bak rattet. Så de er tydeligvis ikke helt ferdig selv på nyere biler. Skal gå på Garanti.

svingen

Fikk bytta i dag og den nye bråker mere syns jeg flere som har merka de?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Moggen

Samme sak med OBC, i US har de utøkt garantiperiode for denne, i norge spiller de uvitendes og lar mengder med imiev gå til huggern på eiers bekostnad.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA