Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Følger minne på sete bilnøkkel?

Startet av terss, tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

terss

Lurer på om det er noen som vet om minnefunksjonen på det elektriske sete i Ioniq følger nøkkelen, slik at når man bruke hver sin nøkkel vil sete stille seg inn i rett posisjon.

Dette er veldig greit når man har stor forskjell på innstilinger mellom brukere.

Vi har det på 2006 mod Volvoen så jeg regner med at en bil som Ioniq med så mye elektronikk har dette på plass.

Mvh Terje
2020 Hyundai Ioniq og 2006 Volvo XC70

EV-FTW

Gjør nok ikke det på nye heller. Setet går automatisk tilbake, er bare å trykke på innstilling 1 eller 2, så ordner det seg. Ja. Forstår det kunne vært greit om det fulgte nøklene, men det gjør altså ikke det.

På Amperaen min følger det nøklene, også innstillinger for klima, varme i sete, radio. Trodde bilen var helt på tur før jeg fant ut av det.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

stikksaga

Det følger nok ikke nøklene, nei. Dette har sikkert med komfort-innstillingene å gjøre. Når du slår av bilen, så skyves setet bakover for at du lettere skal komme deg ut, og når du starter så skyves det fram i den innstillingen du har satt (1 eller 2). Jeg har forøvrig deaktivert denne funksjonen i og med at magen enda ikke har kommet i veien for min bevegelighet  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA