Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.2.1

Startet av geear, tirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51

« forrige - neste »

1000kwh

Feilmelding om skittent kamera forsvant etter 10-15 min hos meg.

Men en merkbar pendling i kurver. Så dette var mye rart.

Saberhagen

Installerte denne i går tidlig, fikk beskjed på appen om at "software installation failed" eller lignende. MCU ble helt svart, men musikken osv var på. Etter flere resets, så var MCU'en fremdeles svart. Kjørte til Tesla Grorud og bilen restartet av seg selv flere ganger underveis (merket ved at vifta skrudde seg av). Etter at Tesla sjekket dette i går, så sa de at MCU mest sannsynlig må byttes, men at de skulle feilsøke mer i dag.

Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.

Sååå, ikke en helt feilfri installering for undertegnede.

Lynet

Første tur til Stjørdal i går kveld, flere tilfeller av napping i bremsepedal ved møtende biler i tunnelene, den har da registrert dobbel midtlinjene og på skjermen er bilene i møtende felt. Ikke bra.
Skal prøve en dyp resett før neste tur.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Sitat fra: Saberhagen på fredag 13. desember 2019, klokken 11:36
Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.
Finnes ikke noe nyere enn MCU2 som du også hadde fra før. Må ikke blande med HW3.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1

Sitat fra: Motorwatt på fredag 13. desember 2019, klokken 11:54
Sitat fra: Saberhagen på fredag 13. desember 2019, klokken 11:36
Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.
Finnes ikke noe nyere enn MCU2 som du også hadde fra før. Må ikke blande med HW3.
Da har han vel MCU1...?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1

Sitat fra: gr på fredag 13. desember 2019, klokken 09:31
Prøvd en restart?

Jeg tok en dyp restart allerede før første kjøreturen etter installasjon av denne, og har ikke feilmelding på kamera eller trøbbel med ryggekamera.

Oh yes. Flere ganger.
Men ingen factory reset denne gangen  ;)
Nå skal det sies at alle disse feilene kommer og går. Ryggekamera fungerer for det meste, men fått flere ganger blackouts etter oppdatering. Osv.

k1

Sitat fra: Motorwatt på fredag 13. desember 2019, klokken 12:11
Korrekt....
Så spm hans dreier seg vel om han får MCU1 igjen eller kan være heldig å få MCU2.
@Saberhagen: kan du spørre om evt å betale mellomlegg for å få MCU2 og hva det mellomlegget ville koste deg, dersom det blir bytte?

k1

OG sentry mode fungerer ikke med rødt varsel på hovedskjermen når noen er nær bilen som tidligere...

ladov

Første kveld med 'ny' regnsensor og det virker som det er vesentlig bedring i lett regnvær. Tidligere har viskeren ventet til ruta var umulig å se gjennom men nå visket den omtrent akkurat idet jeg rykket i hånda for å viske manuelt. :)

Har ikke prøvd om den endrer oppførsel hvis jeg overstyrer den.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Øggen

Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

OhmPaPa

Sitat fra: Øggen på fredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.

Har nesten bare kjørt i mørket. Så ja.

ladov

Tja, det var greit mørkt på de to turene mine i kveld.. Gatelys da, og lys fra bilen. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Råde

Sitat fra: Øggen på fredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.
Jeg hyller den IKKE. Den er fremdeles crap.

Erfaring fra daglig kjøring på motorvei. 250km daglig. X75, AP2.5. I hastighet over 80 kan du bare glemme autowipe. Særlig når vannet kommer fra andre biler, men også som regn (litt bedre når det regner). Det har med luftstrømmen over ruta å gjøre tror jeg. Her et bilde ut av frontruta. Bilder ljuger, for det er enda mer håpløst å se ut enn det ser ut som.
e-Golf | X75D

Øggen

Sitat fra: Råde på fredag 13. desember 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øggen på fredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.
Jeg hyller den IKKE. Den er fremdeles crap.

Erfaring fra daglig kjøring på motorvei. 250km daglig. X75, AP2.5. I hastighet over 80 kan du bare glemme autowipe. Særlig når vannet kommer fra andre biler, men også som regn (litt bedre når det regner). Det har med luftstrømmen over ruta å gjøre tror jeg. Her et bilde ut av frontruta. Bilder ljuger, for det er enda mer håpløst å se ut enn det ser ut som.

Spot on 👍🏻
He heile tia sagt at ej ser på dette som en konstruksjonsfeil, nesten som en tabbe. Feltet der "kamera sensoren" sitte blir, "blåst rein" av vinden så lenge det ikkje regna ganske heavy.
Kjøre forøvrig same bil som du Råde.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA