Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.2.1

Startet av geear, tirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51

« forrige - neste »

geear

Nå installeres 40.2.1 på min bil. Noen som allerede har det, og har noe info?

mikaelf

Spennende 👍Hvilken model og SW fra før har du?
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Toalmar

Vi venter på en oppdatering etter installering
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da kom den inn her og nå. Skal bli spennende å se hva som kommer nå
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Counterpointer

Dette er «deep rain» oppdateringen.

OhmPaPa

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 10. desember 2019, klokken 21:10
Dette er «deep rain» oppdateringen.

Deep Rain kom også i 40.2 - så kanskje 40.2.1 har lært av all den manuelle viskingen fra 40.2?

Counterpointer

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:05
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 10. desember 2019, klokken 21:10
Dette er «deep rain» oppdateringen.

Deep Rain kom også i 40.2 - så kanskje 40.2.1 har lært av all den manuelle viskingen fra 40.2?
Forskjellen på de to versjonene er vel ett komma

Vesel

Kom her også nå. Dette er den høyest forventa oppdateringen for meg så langt, pga automatiske vindusviskere. Skal bli gøy å teste.  :D
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

S4e

Sitat fra: Vesel på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:27
Kom her også nå. Dette er den høyest forventa oppdateringen for meg så langt, pga automatiske vindusviskere. Skal bli gøy å teste.  :D
Jeg fikk den også nå
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Vesel

#9
Tok meg en 10 min kjøretur i forholdsvis kraftig regnvær i mørket her. Jeg er godt fornøyd med autoviskerne nå, de ble omtrent som forventa. Slår seg på mye tidligere. For tidlig faktisk, slo seg på allerede før jeg hadde kjørt ut av carporten. Var ihvertfall før jeg tente lysene. Ved kraftig regn går viskerne fremdeles litt for tregt i blant etter min smak, så overstyrte med ett visk rett som det var.

Om jeg skulle sammenlignet autoviskerne i bilen nå med en bil jeg har prøvekjørt, så ville det vært e-Golfen fra 2015, slik jeg husker den. Har en Peugeot 208 fra 2013 hvor viskerne fungerer nesten perfekt, men så bra er den ikke på  Model 3-en ennå. Uansett, dersom dette såkalte neurale nettverket virkelig lærer når viskerne blir overstyrt av oss sjåfører, så tipper jeg vi snart har bilverdenens beste autoviskere.  :)

Ellers la jeg merke til at bilen nå foretar automatisk filskifte selv i kraftig regnvær. Før så kobla filskifteren fullstendig ut selv ved lett regnvær. Blir spennende å teste når det er lyst og opphold.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Motorwatt

Autowipers er nå veldig bra. Faktisk det beste jeg har hatt på noen bil. Duskregn fungerte topp, men bedre i hastigheter under 80 km/t. Filskifte er rask og bestemt, og en helt ny opplevelse. Dessverre er den ikke like flink til å holde seg sentrert i en fil, men jager noe fra side til side. Men 2 store pluss, og en minus er ikke dårlig...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Automatiske viskere er helt klart bedre på denne versjonen! Kort tur men merket tydelig forbedring :)
Den skal også skifte felt raskere, og varsle om stoppskilt og rødt lys (bremser ikke).
Den skal også visualisere når det er stor forskjell i farten i nabofeltet, og tilpasse seg farten i nabofeltet.

Link til release notes på engelsk:
https://tesletter.com/2019-40-2-update-tesla/
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vesel

Sitat fra: Handyman på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:18
Automatiske viskere er helt klart bedre på denne versjonen! Kort tur men merket tydelig forbedring :)
Den skal også skifte felt raskere, og varsle om stoppskilt og rødt lys (bremser ikke).
Den skal også visualisere når det er stor forskjell i farten i nabofeltet, og tilpasse seg farten i nabofeltet.

Link til release notes på engelsk:
https://tesletter.com/2019-40-2-update-tesla/
Tror ikke vi har fått dette med stoppskilt og rødt lys i Europa ennå. Stod ihvertfall ikke noe om dette i release notes i bilen min. De eneste nye punktene var "Automatic Wiper Improvements" og "Automatic Lane Change Improvements".
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Motorwatt

ps. Det blåste mellom 8-10 m/s på E18, og med våt veibane i 115 km/t så kan det kanskje være grunn til ustabiliteten i filen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Release notes er blankt hos meg, kom fra 36.2.1.

Foreløpig står bilen inne og nyter stormen, så får først testa på en kort tur i morgen tidlig. Håper det er bedringer på både det ene og andre, først og fremst batterivarming.

Til og med xmas show var fucked på 36.2.1, lyden gikk av og på underveis..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA