Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svak luftgjennomstrømming fra AC

Startet av RayBomb, tirsdag 10. desember 2019, klokken 08:48

« forrige - neste »

RayBomb

Hei, i dag merket jeg meg at AC ikke gir skikkelig trykk på viften når jeg setten den på nivå 7.
Det er minus 2 ute.
Jeg husker i sommer når jeg uheldigvis ble borti Max AC og det blåste noe helt vilt inni bilen.
Nå kommer det en lett bris på Max AC.
Det oppleves likt om jeg slår av AC, men bare bruker viftene. På nivå 7 blåser det bare lett.
Ellers kommer det god varm luft fra AC.

Er det likt hos dere andre? Opplever dere også sterkt redusert vifte kraft nå på vinteren?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JorgenM

Er ikke det normalt da? Hvis bilen er kald og det er kaldt ute er det liten vits i å blåse kald luft inn i bilen. Når varmapparatet kommer i gang skikkelig så vil den blåse mer.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RayBomb

Ja, men som jeg skrev på første innlegg, så kommer det god varm luft fra AC, jeg får bare ikke skikkelig luft-blås. Må ha farten på viften på 6 eller 7 for å opprettholde temperaturen i bilen. I sommer var trinn 7 som rene storm-blåsten inne i bilen. Nå er det kanskje 1/5 av den effekten.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JorgenM

Hm da er det noe muffens ja. Mener vifta står på 2-3 hos meg for å opprettholde god temp (22-24) inni bilen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Men da vet jeg at det ikke oppleves slikt for andre.
Skal inn til forhandler for å sjekke dette og annet i januar.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA