Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimatimer fungerer ikke lenger

Startet av Fæng, mandag 09. desember 2019, klokken 21:47

« forrige - neste »

Fæng

Hei.

Jeg har søkt litt rundt for å se om det er andre som har samme problem som meg, men jeg finner ingenting. Kanskje det er jeg som ikke ser det åpenbare, men jeg finner ikke ut av det så da spør jeg dere.

Jeg har en 2016 Tekna som jeg har hatt i 6 måneder. Nå som det er kaldt setter jeg på forvarming via timer (app fungerer ikke av ulike årsaker). Forvarming via timer har fungert helt fint. Når den er stilt inn, lyser det lille gule lyset over klimapanelet både når bilen går og når den ikke går.

For et par dager siden kom jeg ut til kald bil på morgenen. Tenkte ikke noe over det, antok at jeg hadde glemt å stille inn timeren. Nå har jeg imidlertid oppdaget at timeren ikke fungerer, selv om den er stilt inn riktig. Det lille gule lyset lyser når bilen går, men når jeg skrur av tenningen forsvinner det gule lyset igjen. Alt er stilt inn riktig, det er som om bilen glemmer timeren når jeg skrur av tenningen.

Mine mekanikerferdigheter begrenser seg til å koble fra 12v-batteriet, vente, og koble til batteriet igjen. Ikke overraskende har dette ikke medført noen endring.

Er det noen av dere som har en løsning på problemet mitt?

Jørn'ern

Det fungere ikke på min heller lengre (2016 tekna) ga opp å feilsøke å benytter heller appen. Fant en ok Android app (quickleaf) som er relativt kjapp og har widget

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA