Bruktbilselgere har et frynsete rykte og det er nok noe i det fortsatt. Ved kjøp av importbil fra norsk firma ville jeg fått skriftlig hva slags utstyr bilen har. Dersom jeg fortsatt var usikker ville jeg fått det inn i kjøpskontrakten med mulighet for å heve kjøpet dersom den ikke har varmepumpe feks.
Jeg vil håpe at mange av bruktbilselgerne ikke vet bedre, de tror altså at bilen har det fordi feks alle norske tester sier at den har det, men dessverre er nok en god del selgere som egentlig vet det.
Sitat aleksandrium:
"Jeg har sett på to importerte biler hos to forskjellige forhandlere, og begge viste seg å avvike fra spesifikasjonene som var oppgitt. I begge tilfeller er det jeg selv som har måttet påpeke det ovenfor selger."
Har du sett om de har endret finn annonsene? Dersom de fortsatt nevner utstyret bilene ikke har, ville jeg ha rapportert annonsen på finn (lagt ved kommunikasjonen du har hatt med de). Da kan du kanskje hindre at noen andre går i "fella". Mange, spesielt eldre, har nok blitt lurt av uærlige selgere ettersom de ikke vet om forskjell på ditt og datt på noe så nytt som elbil.