Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opplevelse av service- og verkstedsbesøk hos forhandler

Startet av daniel_gr, mandag 09. desember 2019, klokken 10:05

« forrige - neste »

daniel_gr

Hei,

Vurderer å bytte ut fossilbilen med e-tron 50/55. Har lest mye om verkstedsproblematikken til Tesla, og lurte derfor på hvordan dere som eier en e-tron i dag har opplevd service- og versktedsbesøk hos Møller (eventuelt annen forhandler)? Hva har funket bra og hva kunne ha vært bedre?

daktari

Bra servicenivå (hyggelige og lyttende foreløpig) på Erik Arnesen Bryn sitt verksted, men ser ut som om det er flere uker, kanskje 3-4 nå ventetid for time. Altfor trang parkeringsplass. De svarer raskt på e-post. Båre fått bensingolf  som lånebil som da er en utstasjonert bil som eies av Hertz eller noe. Det virker som om de strever endel med avmakt ovenfor importør og Audi tyskland. Så får vi se om de blir mer negative til klager etterhvert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daniel_gr

Så bra, det høres jo lovende ut. Men litt kjedelig å få en bensinbil som lånebil da!

Er det noen spesielle situasjoner som får det til virke som de strever med avmakt ovenfor importør og Audi Tyskland? 

Voltron

App-problemer, manglende hengerfeste og utsatt
levering av 50'en er vel noen saker som Audi sentralt er ansvarlige for, men der norske forhandlere møter kundene.
E tron 50

daktari

Som Voltron sier, men også uling fra bakre motor og risting, der "de venter på en fiks". Så har vi også softwaremangler på 2019 som trådløs CarPlay, og den nye software som mid 2020 E55 og E50 får som låser opp mer kapasitet fra batteriet inkl. sterkere regen. Det rare og ulogiske hill-hold og auto-brekk som funker kun i drive men ikke i revers - alt slås fast at "slik er det designet, vi skulle gjerne men får ikke gjort noe med det".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

moby666

Problemet er nok ikke hvor hyggelig de er, problemet er kunnskapsnivået til Audi/VAG verksteder på elbil. Har hatt egolf og det var helt krise. Hadde bilen på verksted hos Møller og ba om å få en rapport på fremdriftsbatteriet, da jeg synes rekkevidden var blitt kortere. Da jeg hentet bilen fikk jeg tilsrtandsrapport på 12V batteriet...

Hvis det ikke er noe problem med bilen funker det sikkert greit, men personlig ville jeg heller valgt en bil med en serviceapperat som kan litt om elbil.


HåkonE

Sitat fra: daktari på mandag 09. desember 2019, klokken 14:11Så har vi også softwaremangler på 2019 som trådløs CarPlay, og den nye software som mid 2020 E55 og E50 får som låser opp mer kapasitet fra batteriet inkl. sterkere regen. Det rare og ulogiske hill-hold og auto-brekk som funker kun i drive men ikke i revers - alt slås fast at "slik er det designet, vi skulle gjerne men får ikke gjort noe med det".

Er dette mangler, eller en ønskeliste?  Sistnevnte får vel ikke forhandler gjort så mye med utover å varsle videre.

Jeg valgte Bryn pga alle de gode reviews på nettet, og et godt førsteinntrykk. Det skal ikke så mye til for å slå Tesla på service, men jeg håper jo selvsagt at de er et knepp opp.

geear

Begynner å bli noen år siden, men min desidert verste serviceopplevelse noen sinne har jeg hatt hos Møller sin Audi-avdeling på Forus (Sandnes/Stavanger) i forbindelse med en tilbakekalling. Valgte faktisk å selge bilen etterpå, selv om vi var fornøyd med den, så hvis vi velger e-tron på noe tidspunkt, så er det på tross av, ikke på grunn av, servicenivået!

elektro

#8
Sitat fra: daniel_gr på mandag 09. desember 2019, klokken 10:05
Hei,

Vurderer å bytte ut fossilbilen med e-tron 50/55. Har lest mye om verkstedsproblematikken til Tesla, og lurte derfor på hvordan dere som eier en e-tron i dag har opplevd service- og versktedsbesøk hos Møller (eventuelt annen forhandler)? Hva har funket bra og hva kunne ha vært bedre?

Jeg har litt! :laugh:

1# Har blitt påkjørt, karrosseriskader for mange titalls tusen. Motpart betalte. Lykt, fanger, skjerm, mm. men bilen var kjørbar.  Sendte inn bildetakst via Mitt bilhold. Kommuniserte så litt på telefon og valgte Lillestrøm i stedet for Ryen og Erik Arnesen pga. kortere tid. Var der ute og fikk en ekstra besiktigelse, de lakkerte så deler og gjorde alt klart sånn at bilen kunne hentes dagen ettter jeg hadde levert den. Alt reparert og ordnet ila. ti dager, men jeg hadde bilen det meste av tiden. Topp oppfølging hele veien. "Nå har delene kommet", "nå er alt lakkert og klart, bare å komme i morgen som avtalt" osv.

2# Byttet frontrute på Erik Arnesen pga. giga-steinsprut. Upåklagelig service, ingen ventetid. Bestilt via. Mitt bilhold.

3# Var også borti noe med speilet og knakk den sorte plastramma rundt. Den tar jeg på egen kappe! ;) Kjørte rett ut til Møller skadesenter Lillestrøm selv om jeg bor i Osl Øst og fikk de til å se på det, og bestille del. Dette var en torsdag, fikk reparasjon tirsdagen etter. lot bilen stå en dag sånn at de fikk plukket fra hverandre speilet og kjørt kalibrering av kamera. Tror jeg betalte en tusenlapp for alt sammen. Bare smil og god steming. De bestilte taxi til meg og alt.

4# Var inne pga. tilbakekalling på de første bilene på Erik Arnesen. De byttet noen pakninger og greier, fikk gratis leiebil e-Golf. Super ryddig og grei prosess. De vasket bilen min før utlevering. Trang parkering, ja!

5# Var inne og fikk ettermonert hengerfeste på Ensjø pluss at de tok div. software oppgraderinger på bilen. Igjen, da hengerfestet først kom, var timeinnkallelse og prosessen forøvrig veldig strømlinjet. Ny A3 bensin leiebil, ingen utlegg.

6# Har nå besilt time fordi dørhåndtakene bak går litt tregt, samt at jeg har hatt en feilmelding på håndbrekk, som er borte igjen (mulig dette hadde en sammenheng). Ca. én uke ventetid på Ensjø, bestilt via. Mitt Bilhold app. Alltid er det en hyggelig hjelpsom person som ringer, forteller hva de tenker å gjøre. Får så SMS/mail med bekreftelse. Så ringer de når de er ferdig.

Får også alltid svar eller telefon fra selger med én ang når jeg henvender meg og klager på ting. Dog ikke alt han er herre over. Stakkars fyr.. :) Kommer til å kjøpe bil av han igjen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA