Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Peugeot e-2008, hva velger du?

Startet av Electric cars in Norway, søndag 08. desember 2019, klokken 09:51

« forrige - neste »

Romerike

Da har BOS bestilt ny motor, gjør det for å være sikre på at problemet blir løst. Må innrømme at det hele er leit og kjedelig. Får kostnadsfri lånebil fram til motoren er på plass, ca. 3 uker. :'(

Sandstrøm

Ja dette var jo en kjedelig start på nybiltilværelsen, skulle jo vært motsatt. Nå det er sagt, så blir jo bilen 100% etter hvert, men kjedelig å vente, og å kjøre rundt i en lånebil. Har nå fått et godt inntrykk av lokal forhandler (BOS) her i nærheten, så alt blir jo ordnet opp om vi får problemer. E 2008 er uansett en nydelig bil å kjøre. Du får holde oss oppdatert når bilen din er klar for veien igjen.

Romerike

Ja, jeg er noe særlig fornøyd. Men, BOS har håndtert situasjonen på en grei måte. Tenker med skrekk og gru dersom jeg hadde kjøpt en Tesla og fått samme problemer. Det er når noe går galt man ser om forhandleren er seriøs.

Nickelilltroll

Sitat fra: Romerike på torsdag 24. september 2020, klokken 16:08
Ja, jeg er noe særlig fornøyd. Men, BOS har håndtert situasjonen på en grei måte. Tenker med skrekk og gru dersom jeg hadde kjøpt en Tesla og fått samme problemer. Det er når noe går galt man ser om forhandleren er seriøs.

Taler av erfarenhet du eller?! Min DU(driveunit/motor) startet og lade lyder på min Model S. Meldte inn til Tesla som henta bilen hjemme og leverte en helt ny låne Model S i samme slengen etter 2 dager. Henta min egen bil 8 dager etterpå, uten noensomhelst merkostnad eller bekymringer fra min side.

Kjørt 30 000km i min Model 3 med EN feil. Mobilservice kom til min hjemmeadresse der bilen stod parkert mens jeg var på jobb 2 dager etterpå. Låste opp bil via app for mekaniker kunne bytta ut en litt slarkete blinklysbryter. Samme denne gangen, kosta meg ikke en krone el tidsforbruk.

Noen ganger er det bedre og bare holde kjeft....
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

DagfinnN

Ser det er noen som gjør det til sitt livsverk og snakke ned andre merker enn det de selv har - noe som er veldig usmakelig.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Sandstrøm

Oi, Her må det ikke nevnes Tesla, ser det ut som, da våkner gribbene.  Vi får holde oss til PSA bilene. Er nok det at Tesla ramler nedover på salg statistikkene at folk blir sure.   ;) ;)

Romerike

Jeg unner selvsagt alle et problemfritt bilhold, men vi har vel valgt bilmerke etter forskjellige kriterier.
Min subjektive mening om Tesla har jeg fra f.eks: httphttps://www.tv2.no/a/10765814
s://www.elbil24.no/nyheter/tesla-gar-mot-klagerekord/71494116
https://www.dinside.no/motor/tesla-igjen-darligst-i-forbrukerradets...
Så er til opp til hver enkelt hvordan man vurderer, og jeg har gjort min.
Det viktigste er vel at man er fornøyd med sitt eget valg?




Øyvind.h

Sitat fra: Romerike på torsdag 24. september 2020, klokken 16:08
Ja, jeg er noe særlig fornøyd. Men, BOS har håndtert situasjonen på en grei måte. Tenker med skrekk og gru dersom jeg hadde kjøpt en Tesla og fått samme problemer.
Du trenger ikke tenke på det med skrekk og gru. Nå virker total driftsstans slik du har ekstremt sjeldent på nye Tesla, så det hadde du nok ikke opplevd om du hadde kjøpt bil fra det merket. Og skulle det mot formodning skje stiller de opp med kostnadsfri lånebil, akkurat som du har fått fra BOS.

Sitat fra: Sandstrøm på torsdag 24. september 2020, klokken 20:54
Er nok det at Tesla ramler nedover på salg statistikkene at folk blir sure.   ;) ;)
Du må gjerne konstruerer alternative forklaringer, men faktum er at det ikke er noen grunn til å tenke med skrekk og gru på totalhavari på en nesten ny Tesla. Du får kostnadsfri lånebil. Generelt virker faktisk Tesla langt mer rause på lånebiler (både type og tid) enn andre produsenter. En mulig forklaring er at forhandlere ikke får dekket dette av fabrikken på samme måte som når det er heleid verdikjede ende til ende.

God helg og høstferie når den tid kommer! Og nyt gratis bilhold i reparasjonsperioden. Kilometer/slitasje legges nå på lånebilen fremfor din egen. Greit plaster på såret :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

Romerike :+1: gikk det bra med ny elmotor i bilen? Jeg håper det. Jeg har ikke hørt at e-2008 har noen større drifts problemer.

Sandstrøm

Romerike har sikkert ikke fått bilen enda, vil jeg tro. Var  vel ca 24 Sept. bilen ble levert, og dette skulle vel ta en ca. 3 ukers tid. Kan jo også ha oppstått noe forsinkelser etc. Håper vi hører i fra ham, og at alt ble 100% etter hvert.

Romerike

Hei. Takk for omtanken :). Nei, ikke fått tilbake bilen ennå. BOS har fått motoren og delene, men den Peugeot-godkjente teknikeren har mye å gjøre. De regner med å bruke en hel dag på jobben. Bilen lovet klar i midten av neste uke. Er dere andre fornøyd med bilen?

Electric cars in Norway

Romerike :+1: :+1: håper det gå bra med din bil. Jeg merker meg at det knyter seg litt i magen min når jeg leser om slike episoder og føler med deg. Har mye erfaring fra BOS opp gjennom årene (dog ikke ikke med e-2008) og jeg anser de som meget kompetente på elbil området. Jeg håper BOS rydder opp for deg og at du kan få velge det beste alternativet som den gode kunden du er. BOS har vært gjennom en omfattende nedbemanning siste året og fjernet mer enn 300 ansatte. Salgs og serviceleddet i BOS er nå mer trimmet slik jeg ser det og de bør fortsette med å være langt fremme i skoene og sørge for at absolutt alle elbil kunder blir fulgt opp på en best mulig måte. 

Fuwn

Har kørt min E2008 i nesten 2 veckor nu. Veldigt fornøjd æn så længe. Enda som krånglar ær appen som man læst om tidligare som har en del utvecklingspotential så att sæga. Appen crashar nær man trycker på hantera mina resor og kan ikke se om det finns nån møjlighet att få en oversikt av sitt el forbruk på appen. Æven skeptisk till fjerrstyrda luftkonditioneringen på kalla vinterdagar. Finns ingen møjlighet att vælja temperatur da appen kun har møjligheten " bekvæm temperatur" som jag antar ær 20 grader og bibehåller den i 10 minuter.

Någon som har erfarenhet av foliering som kan tipsa om ca pris og en bra firma i Oslo området ? Antar det landar runt 20-25 000 kr på helfoliering.


Romerike

Fikk endelig bilen tilbake i dag. Det var en kortslutning som var årsak til elendigheten. BOS satte inn ny motor og nytt ledningsnett. Får håpe at bilen fungere problemfritt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA