Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Peugeot e-2008, hva velger du?

Startet av Electric cars in Norway, søndag 08. desember 2019, klokken 09:51

« forrige - neste »

Sandstrøm

Hei Romerike. Les under rubrikken "leveringstid" E2008. Ser at der er en "Stoke", som får bilen til uka. Denne kom til Drammen på søndag. Ble bestillt i Januar. Hadde håpet min også var på samme ferje, men har ikke hørt noe ennå.

Electric cars in Norway

Romerike :+1: Jeg vet fra BOS systemet (Bertel O Steen) som bilselgerne der bruker, der kan det oppstå en forsinkelse/delay i data registerings løsningen de første dagene på veien mellom den perioden fra bilen forlater fabrikken. Men registering skjer jo fortløpende så når båten nærmer seg Norge eller at annet land for omlasting feks i Nederland, Tyskland, Danmark. Det er min erfaring hvertfall med BOS elbiler. Men vet jo ikke om det gjelder ditt tilfelle. Men du kan jo alltid bare spørre din selger om at han sender deg en epost så fort han får mer informasjon. Jeg vet fra andre BOS selgere at de har en "morgenstund" rutine med å sjekke løsningen på dataen samtidig med dagens første kaffekopp på desken. De er veldig flinke alle bilselgere, synes jeg, når det gjelder å følge opp bilkunder.

Romerike

Takk Sandstrøm og Electric cars in Norway. Selger sier han skal oppdatere meg når det er noe nytt. Har jo ventet lenge på bilen og håper den snart er klar. Ellers greit å lese erfaringer fra e208, mye er jo likt.

Electric cars in Norway


Radiobil1

Hvilket utstyrsnivå har dere valgt?


Er GT verd de ekstra kronene eller?

nosi1202

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 08. september 2020, klokken 20:54
Hvilket utstyrsnivå har dere valgt?


Er GT verd de ekstra kronene eller?

Jeg har akkurat bestilt en slik bil til min far og endte opp på GT-line grunnet bedre lys og mulighet for blindsonevarsling. Det får du ikke på Allure. Hvis det ikke er viktig er det ingen grunn til å velge GT-line etter mitt skjønn.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Sandstrøm

Nå skiller det jo også en del på utstyret i fra GT-line og opp til GT. GT har jo "alt" av utstyr. Har selv en GT på tredje uke nå, og er uhyre fornøyd. Om man har bruk for alt extra som GT har, er vel naturligvis en annen sak. Hadde nok sikkert klart meg med en GT-line jeg også. Men er strålende fornøyd med bilen. For en kjørekomfort. Dere som har bil i bestilling, og venter på levering, har noe å glede dere til! :+1: :+1:

Romerike

Veldig bra at du er fornøyd, ser fram til at jeg får min, forhåpentligvis snart.I følge selger ankom bilen til Norge for tre uker siden, burde være klar for levering snart.

nosi1202

Sitat fra: Sandstrøm på torsdag 10. september 2020, klokken 15:07
Nå skiller det jo også en del på utstyret i fra GT-line og opp til GT. GT har jo "alt" av utstyr. Har selv en GT på tredje uke nå, og er uhyre fornøyd. Om man har bruk for alt extra som GT har, er vel naturligvis en annen sak. Hadde nok sikkert klart meg med en GT-line jeg også. Men er strålende fornøyd med bilen. For en kjørekomfort. Dere som har bil i bestilling, og venter på levering, har noe å glede dere til! :+1: :+1:

Det stemmer, men han trengte ikke noe av det ekstra utstyret utover blindsonevarsling, trådløs lading og ACC. Betalte 328.000,- for GT-line med vinterdekk. Tror det var en grei pris. 
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Romerike

Har endelig fått bilen, verdt å vente på. Utrolig fin å kjøre. For en som er født nesten midt i forrige århundre, så tar det nok tid å sette seg inn i alle funksjoner, men igjen, en e2008GT med alt utstyr er verdt penga. :+1: :+1:

Sandstrøm

Sitat fra: Romerike på tirsdag 15. september 2020, klokken 19:00
Har endelig fått bilen, verdt å vente på. Utrolig fin å kjøre. For en som er født nesten midt i forrige århundre, så tar det nok tid å sette seg inn i alle funksjoner, men igjen, en e2008GT med alt utstyr er verdt penga. :+1: :+1:

Sandstrøm

Spennende dette Romerike. Er vel i samme årsklasse som deg, så det tar nok litt lenger tid for oss, til å sette seg inn i hele bilens tekniske utstyr, og duppeditter etc., kontra det en 20 åring har , men det setter seg etterhvert. Bilen virker veldig lovende. og syntes den er en drøm å kjøre. Er veldig fornøyd til nå.

Romerike

Fikk full stopp på bilen i går, måtte hentes av kranbil. :-1: :-1: BOS vet ennå ikke hva som er årsak. Min opplevelse av bilen har nå sunket til bunnivå. Når det sies, selger kom med en gang og lånte meg en annen bil og ordnet med kranbil. Flere som har opplevd det samme? >:( >:(

Sandstrøm

Full stopp? Hørtes jo merkelig ut. Har ennu ikke hørt om noen som har hatt lignende problem som dette?. Er jo solgt i bøtter og spann av E208.-DS3- E2008, og alle disse er jo identiske. når det gjelder batteri/drivverk etc. Har lest mye på nett i forbindelse med bilene, både før og etter jeg bestilte, men aldri hørt noe negativt eller lignende opplevelser som du refererer til, overhode. Dette var jo en dårlig start på nybilen som du nettopp har fått. Må jo ha oppstått noe helt spesiellt med denne bilen?. Du får holde oss andre eiere oppdatert med innformasjon når du hører noe mer.

Romerike

Ja, Sandstrøm, det er kjedelig. Verksmesteren lovte meg at det ikke er en "mandagsbil". De prøvde å kutte all strømmen (svenskeknappen) uten at det hjalp. Tekniker skal se mer på bilen i morgen, jeg skriver når jeg vet mer. Tross alt er det bra at ingen andre har hatt det samme problemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA