Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Peugeot e-2008, hva velger du?

Startet av Electric cars in Norway, søndag 08. desember 2019, klokken 09:51

« forrige - neste »

Sandstrøm

Noen som har fått noen ny informasjon ang. levering av bilen etter corona utbruddet?. Ser at PSA Vigo (Peugeot) starter opp fabrikken gradvis den 11-13 Mai med begrenset produksjon. Ser ut som om det skal prioriteres 208 foreløpig, eller alt etter salg/bestilling/åpning hos forhandlere etc, i følge noen spanske nettsider. Håper det ikke blir alt for lang utsettelse, at man eventuelt må heve hele kjøpet?.   ???

vonKultom

Ikke noe annet enn at det vil bli forsinkelser. Hvor lenge må det gå før det begynner å bli legitimt med avbestiling uten kostnader? Er vel kanskje vanskelig å kreve noe nå i disse tider?

Sandstrøm

Kommer vel an på hva som står i kontrakten. Hvis der står angitt leverings dato/mnd, og ikke "seneste leveringstid", eller "leveringstid usikker", så har man vel krav på heving hvis det viser seg at bilen ikke kan leveres innen rimelig fastsatt tid?

Tjafsaren

Noen som har hørt noe om prøvekjøringer?

Så en eller fler e-2008 på kaia i drammen

mathis

Det kjøres jo reklame på at en nå kan prøvekjøre. Om det da ikke er mulig enda bør det være like rundt hjørne.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Daniel_0007

Er flere som har prøvekjørt i gruppa på facebook
Model 3 2019 LR Rwd

Daniel_0007

Gjør bra på test hos motor, skårer blant de høyeste kun bak model 3 og e-tron

https://www.motor.no/tester/biltester/peugeot-e-2008-2020/
Model 3 2019 LR Rwd

SurSnasen

Sitat fra: Tjafsaren på mandag 15. juni 2020, klokken 23:14
Noen som har hørt noe om prøvekjøringer?

Så en eller fler e-2008 på kaia i drammen

Det er registrert i underkant av 70 e-2008 hittil, og flere blir det til uka. Får utlevert vårt eksemplar sannsynligvis neste helg. Prøvekjøring er tilgjengelig flere steder i landet allerede, og kommende uke vil enda flere forhandlere få registrert sine demobiler.

vinn_dieselbil

Kjørte denne nå i helga. Meget imponert over hvor komfortabel den er å kjøre. Sammenlikner med DS 3 Cross back E-tense og e208 da disse er de jeg har prøvd siste tida.

I forhold til DS så var denne mye bedre å kjøre etter min mening. Syns DS ble litt for vuggete der 2008 var stram å kjøre. I forhold til 208 så syns jeg faktisk 2008 var nesten likeså god. Ble litt overrasket. Men man får ikke samme fartsfølelsen da man her sitter litt høyere. Det er vel ikke det som er målet heller om en kjøper 2008. God plass, gode instrumenter, og ikke minst, fantastiske seter og komfortabel kjørestilling. Meget overrasket over hvor komfortable både e208 og e2008 er. Der e208 var mer vinglete i full akselerasjon fra 0 til 50 var e2008 stabil og fin.

Jeg er i tenkeboksa selv mtp e208 eller e2008, men i og med fadern har kjøpt e2008, og får den denne uka, så venter jeg og prøver litt til før endelig avgjørelse.

Sandstrøm

Noen som har fått leveringstidspunkt av bil i nær fremtid ?, og når ble bilen da bestilt ? Er jo litt spennende å følge med på når, eller ca tid man kan vente på levering av bestilt bil i disse tider. Bestilte selv bil i Februar.

Elllie

Bestilte to biler i april. Ene skal produseres i juli med levering i august. Andre har ikke fått bekreftet noe produksjonsdato enda.

Sandstrøm

Ser at "Din Side" har en test av Peugeot E 2008, og gir den en sekser. Det beste el-bil kjøpet i dag, skrives det. Hyggelig lesning for oss som venter på nevnte bil. :+1:

mathis

Vi prøvekjørte en e-2008 i helgen. Jeg kun som passasjer da det ikke er jeg som skal ha bilen, men sambo. Som passasjer opplevde jeg det som en ganske behagelig bil. Samboeren var meget fornøyd med bilen. Hun går fra 208 til da e-2008. En fin oppgradering spør du meg.

Mener hun signerte kontrakt i mars?.. har ikke fått noe produksjonsdato.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Sandstrøm

Ser at status på bilen min har stått: "I Produksjon" ca en ukes tid nå. Har noen sånn ca. formening/erfaring om hvor langt den egentlig da er komme i systemet, og når det gjelder ferden videre?

Romerike

Min har stått "i produksjon" i tre uker, men selger sier at den har forlatt fabrikken. Er det noen der ute som har fått bilen ennå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA