Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prutingsmon på Leaf?

Startet av AreGar, fredag 02. mars 2012, klokken 19:23

« forrige - neste »

AreGar

Er det noen som har forsøkt å prute på Leafen?
Burde vel være noen kroner å hente på dette? Eller få en meget god pris på ekstrautstyret? Dekk osv.
Eller selger de så bra at forhandlere ikke gidder å bry seg om dette?

Haavard

Når eg bestilte (Oktober 2011) så prøvde eg meg men det nytta ikkje, han berre sa at det kom ein ny kunde dagen etter som ville ha bilen.

Er jo lov å prøve seg men dessverre så trur eg ikkje det nytter...
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

Aspiranten

Nissan vet at det ikke finnes alternativer på markedet...  :)
Nissan Leaf

AreGar

hehe, så skal man krangle på prisen burde man finne en trilling ? :D

RuneW

#4
Det er mulig å prøve seg. Folk ligger ikke akkurat i sovepose på utsiden av Nissan-forhandlerene for å få tak i en Leaf lenger...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

gbzdoc

Beste måten å finne det ut på er vel bare å prøve... ;)

AreGar

Klart det, men er greit å vite om et er noen som har gjort det tidligere.

Ellers er det vel kanskje en mulighet å få en bra pris på innbyttebilen?
Er en måte for forhandleren å få "fullprissalg" og skrive ned resten som tap på bruktbilavdelingen eller noe i den duren.

Har vel så og si aldri kjøpt bil av forhandler.

arnejorg1

Sitat fra: Aspiranten på fredag 02. mars 2012, klokken 20:01
Nissan vet at det ikke finnes alternativer på markedet...  :)

Det finnes alternativer, andre forhandlere som importerer leaf. Gi avkall på litt extrautstyr, så blir det mye billigere. Men fortsatt litt tryggere og handle hos nissan forhandler
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Aspiranten

Poenget mitt var andre bilmerker.

Dersom man ønsker å gamble med garanti/reklamasjonsrett (her aner jeg ikke hva som gjelder på Leaf, men vanligvis mangler man både norsk garanti og norsk reklamasjonsrett ved tyskimport f.eks.) så er det jo opp til en selv. Spørsmålet til TS gikk nok mest på Nissanforhandlere og pruting opp mot de, vil jeg anta.
Nissan Leaf

AreGar

Men det er jo et poeng.
Kan være dette kan brukes til å presse forhandler litt..
Er forsåvidt ikke interessert i importbil med (enda) dårlig(ere) vinteregenskaper og garantier..
Blir værre å selge også i etterkant.

bno

Prøvde å presse forhandler litt ift. import, men de firte ikke. De har for tiden monopol. Jeg ville ventet med kjøpe bil i utlandet.

koffeld

Prøvde meg litt da vi kjøpte for et par uker siden, men jeg fikk klar beskjed om at prisen var fast.  Selger mente å vite at til og med ikke LeasePlan fikk rabatt på bilen. 

Det er nok imidlertid litt å hente på ekstrautstyret, uten at det er det som virkelig monner.  Jeg fikk i alle fall enkelt med noe gratis her, prøvde ikke så veldig hardt heller så kunne nok kanskje fått med litt til.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Aspiranten

Sitat fra: AreGar på fredag 02. mars 2012, klokken 22:41
Er forsåvidt ikke interessert i importbil med (enda) dårlig(ere) vinteregenskaper og garantier..
Blir værre å selge også i etterkant.

Antar at du egentlig mener rekkevidden vinterstid her, men jeg vil likevel presisere at Leafen er den beste vinterbilen jeg har hatt til nå  :D (sammenlignet med 2WD biler selvsagt)

Nissan Leaf

AreGar

Nja, jeg mener vel egentlig at importbil uten varme i ræv og ratt gjør bilen kjipere ok vinteren..
Batteriet er vel samme uansett ?
Fortsatt stor nedtur på vinteren mot min A8 quattro men..

Go-carter

Sitat fra: AreGar på lørdag 03. mars 2012, klokken 11:10
Nja, jeg mener vel egentlig at importbil uten varme i ræv og ratt gjør bilen kjipere ok vinteren..
Batteriet er vel samme uansett ?
Fortsatt stor nedtur på vinteren mot min A8 quattro men..

Såvdit meg bekjent - så har alle 2012 modeller av LEAF batterivarme, og varme i setene? Med forbehold om feil...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA