Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel fra T.Hansen?

Startet av e-curious, lørdag 07. desember 2019, klokken 00:58

« forrige - neste »

e-curious

Noen som har erfaringer med denne?
Ladekabel MODE 2 Type 2 10-16A 5 M fra T.Hansen

https://www.thansen.no/bil/ladekabler/ev-ladekabel-til-bil-mode-2/ladekabel-mode-2-type-2-10-16a-5-m/n6015/pn345302

Ingeniøren

Dette er vel en ladekladd med utskiftbar kontakt slik at den kan brukes i flere land. Det siste er en ulempe med mindre man skal bruke den på forskjellige kontakter. Alle får vel dette med bilen ferdig tilpasser landet man bor i.

Men det ar kanskje ikke bilde av alt du får med i settet ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Lars C. Krogenæs

Har denne (med type1).

Helt fin. Standard er lading på 10A, men man kan trykke inn knappen for å lade på 16A. Har den koblet opp til industrikontrakt, så jeg slipper dårlig Schuko.

(Har målt strømmen, og bilen trekker 9,5A til vanlig og 15A på boost).

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

e-curious

Tenker evt å ha den permanent ute tilkoplet stolpe med CEE 16A.  Jeg ser at den har IP54, er dette tett nok?

elektrolux

Er fra Besen, og topp kvalitet.

No brainer til en slik pris.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Sitat fra: elektrolux på lørdag 07. desember 2019, klokken 15:17
Er fra Besen, og topp kvalitet.

No brainer til en slik pris.

Og den klarer diodetesten ?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

e-curious

Hva er korrekt IP på denne?  Det er oppgitt forskjelling på nettsidene (IP 54), bak på ladekladden (IP65) og på esken (IP66).

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 07. desember 2019, klokken 19:46
Sitat fra: elektrolux på lørdag 07. desember 2019, klokken 15:17
Er fra Besen, og topp kvalitet.

No brainer til en slik pris.

Og den klarer diodetesten ?

Nei. Har noen slike på lager, og til min fortvilelse feiler den på diodetesten.

Det betyr at kabelen i en gitt situasjon der det foreligger en "perfekt" jordfeil mellom CP og PE kan levere strøm selv om den ikke er tilkoblet bil.

Kabelen er forøvrig CE merket, så jeg må ta kontakt med leverandør og høre om dette er et krav eller ikke. Er det et krav vil jo CE merkingen være usaklig
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

e-curious

Sitat fra: elektrolux på søndag 08. desember 2019, klokken 09:26
Det betyr at kabelen i en gitt situasjon der det foreligger en "perfekt" jordfeil mellom CP og PE kan levere strøm selv om den ikke er tilkoblet bil.


Hva vil dette innebære for sikkerhet? 

(Navnet på kabelen på thansen er forresten "Inferno".  Glimrende navn for fred i sinnet dersom er er opptatt av brannsikkerhet ved lading..)

elektrolux

En kabel som klarer diodetesten vil være så å si imun mot å sende ut strøm skulle den havne i en vannpytt.

Testet også Tesla UMC og Charge Amps sin Spark, og de klarte begge diodetesten.

Inferno kabelen kan teoretisk finne på å strømsette nevnte pytt, og med det sette alle i nærheten av den i fare for støt.

Sikkerheten vil likevel være betydelig større enn for en vanlig skjøtekabel som i disse dager ligger rundt om på diverse plener for å levere strøm til juletrebelysning utendørs, da jordfeilen må være perfekt slik at den simulerer en ladeklar bil med defekt diode på CP lederen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OhmPaPa

Sitat fra: elektrolux på søndag 08. desember 2019, klokken 09:26
Nei. Har noen slike på lager, og til min fortvilelse feiler den på diodetesten.

Det betyr at kabelen i en gitt situasjon der det foreligger en "perfekt" jordfeil mellom CP og PE kan levere strøm selv om den ikke er tilkoblet bil.

Kabelen er forøvrig CE merket, så jeg må ta kontakt med leverandør og høre om dette er et krav eller ikke. Er det et krav vil jo CE merkingen være usaklig

Hva betyr forkortelsene CP og PE i denne sammenhengen?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

e-curious

Betyr det at det først og fremst vil innebere en fare dersom type2 kontakten ligger i vann?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA