Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Triks for ryggekamera og planlagt lading?

Startet av sjokomelk, tirsdag 04. februar 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Maxwell_400

Sitat fra: sjokomelk på mandag 10. februar 2020, klokken 08:35
Jeg har et litt mindre anstrengt forhold til bilen nå enn da jeg hentet den forrige tirsdag. Men jeg har klart å kjøre avgårde med åpen ladeluke ganske mange ganger etterhvert. :o Det sier nok mest om meg, og ikke bilen. :D

Lett å se at luka står åpen ihvertfall. Men er litt skuffet over luka, billig plastlokk som ikke går 100% flush med bilen, typisk i-lands problem.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

#31
Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 10. februar 2020, klokken 12:17
Sitat fra: sjokomelk på mandag 10. februar 2020, klokken 08:35
Jeg har et litt mindre anstrengt forhold til bilen nå enn da jeg hentet den forrige tirsdag. Men jeg har klart å kjøre avgårde med åpen ladeluke ganske mange ganger etterhvert. :o Det sier nok mest om meg, og ikke bilen. :D

Lett å se at luka står åpen ihvertfall. Men er litt skuffet over luka, billig plastlokk som ikke går 100% flush med bilen, typisk i-lands problem.

Han er vel vant til at luker åpner og lukkes automatisk... Ellers er det vel ikke noe varsel om at den står åpen - aldri testet ? På BMW i3 var det heller ikke noe varsel men det kom ifm en oppdatering - Kanskje et tips til JaguarNorge... Selv så kjørte jeg 2.5 mil hjem på E-18 en gang med flagrende gummilokk og deksel på min i3, for noen år siden, - regner med det var noen som fikk seg en latter  :)

Ellers virker det vel som at det kameraet bør sjekkes av verksted - ikke helt som det skal være om det kommer og går. Ellers bruker jeg knapt noe slikt om dagen, rygge-kamera altså, har man først 360 kamera så er alt annet sekunda  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xyzzy

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 10. februar 2020, klokken 19:26

Han er vel vant til at luker åpner og lukkes automatisk... Ellers er det vel ikke noe varsel om at den står åpen - aldri testet ? På BMW i3 var det heller ikke noe varsel men det kom ifm en oppdatering - Kanskje et tips til JaguarNorge... Selv så kjørte jeg 2.5 mil hjem på E-18 en gang med flagrende gummilokk og deksel på min i3, for noen år siden, - regner med det var noen som fikk seg en latter  :)

Ellers virker det vel som at det kameraet bør sjekkes av verksted - ikke helt som det skal være om det kommer og går. Ellers bruker jeg knapt noe slikt om dagen, rygge-kamera altså, har man først 360 kamera så er alt annet sekunda  :+1:

Det er ikke varsel om at ladeluken på i-Pace er åpen... har kjørt med det noen ganger. Savner advarselen som jeg hadde på Ioniq.

Jeg bruker ryggekameraet mye - jeg bruker 360 på parkeringsplasser og slikt, men for å komme inn i en smal garasje er det bare finjustering og ryggekamera som er godt nok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA