Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq motorhavari

Startet av AppleKnocker, torsdag 05. desember 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

AppleKnocker

Er det flere som har hatt motorhavari på sin Ioniq?

Har en kollega som med Ioniq hvor motoren nå skal byttes etter at bilen viste feilmelding «Sjekk ev system» under kjøring og deretter stoppet og ikke lot seg kjøre videre.

Det er jo et kjent Tesla fenomen, men ikke hørt om mange andre elbiler hvor dette skjer.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Myrknir

Dette har jeg ikke hørt eller sett noe om tidligere.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Krok

I sommer fikk jeg ulyd i bilen (gnisselyd) og kjørte innom ett tilfeldig verksted... etter 2 min i bilen ba mekaniker meg om å kjøre tilbake til verkstedet... bilen ble satt på Vikingbil til merkeverksted og det viste seg at de måtte bytte motor og gir siden en dårlig kobling mellom disse hadde ført til store skader på begge deler. Ingen feilmeldinger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA