Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gratis LTE-oppgradering

Startet av Ehrnst, torsdag 05. desember 2019, klokken 16:44

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: tornaldo på fredag 06. desember 2019, klokken 16:02
Fikk du forresten ny/moderne mcu, eller den trege mcu1 du sikkert hadde fra før?
Ny versjon av gamle.

Dette er forøvrig utførlig diskutert i annen tråd, virker som om at MCU2 har en annen hw interface mot resten av bilens systemer.

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Muffinman

Se der ja. Straffet seg å være tidlig ute - igjen  :o

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Veggen

#19
Gjelder ikke service bulletiner lenger når man er utenfor garanti?
Trodde poenget med disse var å utbedre svakheter og problemer uavhengig av garanti.
Noen som vet hvor man kan finne  servicebulletin Si-19-21-003?

Hyperstress

Noe sjanse å få kreditert utgifter til oppgradering for oss som har utført dette for egen regning...?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jcnorway

Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2019, klokken 19:26
Noe sjanse å få kreditert utgifter til oppgradering for oss som har utført dette for egen regning...?

Eh... hvorfor skal man ha kreditert dette? De som tidligere betalte for f.eks. premium lydanlegg, autopilot, luftfjæring osv - skal de få igjen penger etter at bilen er levert fordi Tesla på et senere tidspunkt inkluderte dette i prisen..?
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

BMW850

Sitat fra: Veggen på fredag 06. desember 2019, klokken 19:18
Gjelder ikke service bulletiner lenger når man er utenfor garanti?
Trodde poenget med disse var å utbedre svakheter og problemer uavhengig av garanti.
Noen som vet hvor man kan finne  servicebulletin Si-19-21-003?

Jeg synes du har ett poeng. Når jeg kjøpte bilen i 2014 reklamerte Tesla med gratis nett i 7 år. Nettet har alltid verdt totalt ubrukelig og de burde ryddet opp i dette med at også bilene som nå har gått ut av garanti får utbedret dette kostnadsfritt. For min del avventer jeg evt. med oppgradering til skjermen blir svart😏
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress

Sitat fra: jcnorway på fredag 06. desember 2019, klokken 20:04
Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2019, klokken 19:26
Noe sjanse å få kreditert utgifter til oppgradering for oss som har utført dette for egen regning...?

Eh... hvorfor skal man ha kreditert dette? De som tidligere betalte for f.eks. premium lydanlegg, autopilot, luftfjæring osv - skal de få igjen penger etter at bilen er levert fordi Tesla på et senere tidspunkt inkluderte dette i prisen..?
Jeg mener ikke nødvendigvis at en skal det, men lurer på om det er muligheter, siden det tas som en garantisak.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Som en kuriositet kan jeg nevne at vår 2015 ble produsert i august uten LTE. Den var bestilt i okober året før, og levert i slutten av november 2016. De hadde tydeligvis bestemt seg for at det ikke skulle leveres mer enn det som var standard på bestillingstidspunktet. Men det ble nylig 4G likevel når MCU streiket og ble skiftet på reklamasjon. Spent på om MCU i 2013-modellen har tenkt å dø på seg; den er gått like langt men er nesten 2 år eldre. Har inntrykk av at det er få 2013 modeller med MCU-havari, men mange 2015 modeller....men så finnes det sikkert flere 2015-modeller også. Uansett, blir ikke å bruke penger på oppgradering ihvertfall. Om jeg må punge ut 29 glade lakser for å få lys i skjermen igjen om den dør skal jeg ihvertfall ha valuta i form av en 4g oppgradering jeg ikke allerede har betalt for ;)

geear

Dette er risikoen man tar med å gjøre slikt for egen kost. Jeg har gjort det samme med CCS-adapter. På et tidspunkt regner jeg med at de slutter å bygge ut med type 2-kabel, og heller ikke tar det med i oppgraderinger, slik at de vil måtte oppgradere resterende biler for egen kost, men jeg gadd ikke vente, og ser nytteverdi i mellomtiden. Regner ikke med å kunne kreve pengene refundert akkurat. :-)

Kramzz

Min er 13 mod og fikk mcu havari😫
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

GOS

Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2019, klokken 19:26
Noe sjanse å få kreditert utgifter til oppgradering for oss som har utført dette for egen regning...?

Det tror jeg ikke jeg gidder å prøve på ...og bilen er solgt for snart ett år siden.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Sandvika

Sitat fra: jcnorway på fredag 06. desember 2019, klokken 20:04
Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2019, klokken 19:26
Noe sjanse å få kreditert utgifter til oppgradering for oss som har utført dette for egen regning...?

Eh... hvorfor skal man ha kreditert dette? De som tidligere betalte for f.eks. premium lydanlegg, autopilot, luftfjæring osv - skal de få igjen penger etter at bilen er levert fordi Tesla på et senere tidspunkt inkluderte dette i prisen..?
Hvorfor gjøre seg dummere enn man er?

Men la meg forklare; bilen er solgt med visse egenskaper.  Når 3g er nedlagt så har ikke produktet disse egenskapene. Derimot har produktet en klar mangel. Tesla burde vite at 3G var besluttet nedlagt, ikke nødvendigvis kjøper. Dette er en mangel man kan reklamere på innenfor reklamasjonsfristen. Spørsmålet er vel heller hvorvidt alle burde fått oppgraderingen da det var kjent at dette kom til å bli en mangel før reklamasjonsfristen av utløpt.

GOS

Sitat fra: Sandvika på lørdag 07. desember 2019, klokken 02:25
Sitat fra: jcnorway på fredag 06. desember 2019, klokken 20:04
Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2019, klokken 19:26
Noe sjanse å få kreditert utgifter til oppgradering for oss som har utført dette for egen regning...?

Eh... hvorfor skal man ha kreditert dette? De som tidligere betalte for f.eks. premium lydanlegg, autopilot, luftfjæring osv - skal de få igjen penger etter at bilen er levert fordi Tesla på et senere tidspunkt inkluderte dette i prisen..?
Hvorfor gjøre seg dummere enn man er?

Men la meg forklare; bilen er solgt med visse egenskaper.  Når 3g er nedlagt så har ikke produktet disse egenskapene. Derimot har produktet en klar mangel. Tesla burde vite at 3G var besluttet nedlagt, ikke nødvendigvis kjøper. Dette er en mangel man kan reklamere på innenfor reklamasjonsfristen. Spørsmålet er vel heller hvorvidt alle burde fått oppgraderingen da det var kjent at dette kom til å bli en mangel før reklamasjonsfristen av utløpt.

Når jeg fikk min S85 i 2014 så er jeg ganske sikker på at Tesla sa at det var inkludert gratis oppkobling i 4 år.....og det har de holdt og vel så det....så jeg tror ikke en kan hevde det er en mangel.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA