Jeg snakket med bruktbilavdelingen nå nettopp, og de vil frakte bilen til Drammen. Han antok at bilen ville bli levert ut før jul, men at de hadde utfordringer med å generere fakturaer som følge av nytt fakturasystem.

Den fikk jeg høre for 5 mnd siden, når jeg ventet på ny bil.
Det burde være mulig å kjøpe noen bedre unnskyldninger på postordre, om ikke annet.
Tesla kan få lease denne unnskyldningen fra meg:
"Kjære Julenissen2K. Siden du åpenbart har garantert transport i form av reinsdyr til jul, så kan vi dessverre ikke prioritere slike priviligerte som deg. Årsaken er som følger:
- Vi instruerer alle våre kunderådgivere til å prioritere at alle kundene signerer en kontrakt aller først. Deretter flyttes kunden inn i den hyggelige køen sammen titusener forventningsfulle kunder med serviceklager, folk som ikke kommer fram på telefonen, folk som ikke får besvart sine mail, og alle andre som renner ned dørene her, og igrunn er en pest og en plage for bedrifter som oss, som bare ønsker å tjene penger.
Derfor vil jeg anbefale at du putter pengene til bilen i en konvolutt, slipper den inn i brevsprekken hos oss i administrasjonen, gjerne med 10% tips. Så legger vi navnet ditt i kurven, der vi trekker en heldig vinner hver måned. Vinneren får bilen sin levert til avtalt tid. Eller Teslatid, må vite....
Lykke til med Rudolf !"