Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kreves medlemskap i Elbilforeningen for nøkkel?

Startet av andersbj, torsdag 28. november 2019, klokken 23:03

« forrige - neste »

andersbj

Hei, dere. Jeg har nylig fått min første elbil (Leaf 30 kwh) og er veldig spent. Gøy så langt!

Det er en del av disse "gamle" ladeplassene i Oslo som må låses opp med nøkkel. Må man ha medlemsskap i Elbilforeningen for å få tilgang til en slik nøkkel?

For øvrig : Når man kan skaffe ladebrikker direkte fra de ulike selskapene, og ikke har behov for tilbud som forsikring osv, samt ikke har mulighet for hjemmelading - er det noe annet "poeng" med å være medlem i foreningen?

Takk!

TB

Nøkkel til de gamle ladestolpene heter R118, kan kjøpes fra de fleste låsesmeder. Er en standard nøkkel.
Disse boksene er det ikke mange igjen av, og de fases ut.

Medlemskap i elbilforeningen støtter også dette forum, der en kan finne og få svar på mange spørsmål...  ;D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

RayBomb

Du får nøkkel gratis hvis du er medlem. Alt du må gjøre er å kontakte foreningen.
I tillegg støtter du arbeidet foreningen gjør som medlem.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RJK

Sitat fra: andersbj på torsdag 28. november 2019, klokken 23:03
Hei, dere. Jeg har nylig fått min første elbil (Leaf 30 kwh) og er veldig spent. Gøy så langt!

Det er en del av disse "gamle" ladeplassene i Oslo som må låses opp med nøkkel. Må man ha medlemsskap i Elbilforeningen for å få tilgang til en slik nøkkel?

For øvrig : Når man kan skaffe ladebrikker direkte fra de ulike selskapene, og ikke har behov for tilbud som forsikring osv, samt ikke har mulighet for hjemmelading - er det noe annet "poeng" med å være medlem i foreningen?

Takk!

Hei!

Nøkkel fulgte ikke med min splitter nye Hyundai Kona, da Hyundai ikke vil bake medlemskap inn i prisen. De leverer egen brikke for å kunne bruke mot Fortum og andre som støtter universelle brikker.

Men den nøkkelen må man skaffe selv, og den kan man få tilsendt gratis fra Oslo Kommune, inkludert parkeringsskive for frontruten. Du velger selv hva du vil få tilsendt, bare nøkkel, bare skive eller begge deler.

Følg denne lenken for å bestille (Klikk på "Logg inn for å bestille urskive":

https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/lade-og-parkere-elbil/

PS! Prøvde å logge inn for å verifisere at man kan bestille nøkkel, en ser ut som den husker at jeg har bestilt før, så får ikke lov å bestille en til, så alternativt følg tipset til TB om du ikke ønsker å melde deg inn i foreningen på nåværende tidspunkt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA