Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke startet klima fra appen

Startet av havardva, onsdag 18. desember 2019, klokken 12:29

« forrige - neste »

havardva

Hei fra en newbie :-) Jeg hentet helt nylig ut min Model 3. Er veldig godt fornøyd med det meste, men jeg klarer ikke å få startet klima fra appen når bilen står parkert. Det spiller ingen rolle om den står på lading eller ikke, og om batteriet er halvt eller fulladet. Får opp feilmelding "Kunne ikke slå på klima",og "Kunne ikke slå på maksimal avising" (når jeg prøver denne funksjonen). Alle de andre funksjonene i appen fungerer strålende.
Det merkelige er at om jeg åpner opp døren bittelitt fungerer klima plutselig helt fint ifra appen, det samme om jeg prøver dette når jeg sitter inne i bilen, med klima avslått.
Har meldt inn dette i Service i appen, men får ikke time der før om en måned, og det er nå i jula jeg veldig gjerne skulle hatt denne funksjonen.
Har trålet rundt i flere forum uten å finne aktuelle tips. Har prøvd omstart med begge knapper inne + brems samt "Fabrikkgjenoppretting", men uten hell. Har også prøvd å avinstallere appen, starte om telefonen og installert på nytt. Har også prøvd appen på fruens (Apple)telefon, også uten hell.
- Noen gode råd der ute?

Handyman

Ring dem fra bilen (road assistance) og be dem koble seg til bilen for å sjekke logger mm.
Evt. bestill time hos Tesla i appen, og få dem til å se på det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA