Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW i3 60ah 2014 Drivetrain Malfunction Feil og kjølevifte som går konstant

Startet av LeL, onsdag 04. desember 2019, klokken 00:07

« forrige - neste »

LeL

Fikk en feil i går etter lading med forvarming. Kjølevifta sto på når jeg koblet den av lading. Begynte og kjøre og så kom det opp en feil i displayet:"Drivetrain, Continue the journey at a moderate speed. Full performance not available. Have the problem checked by Service"
Og så går kjøleviften i front på full gnu hele tiden når jeg kjører og lader.
Har kjørt diagnose test med obd kontakt med carly app på telefonen men der kom det opp så mye forskjellige feilkoder at jeg stoler ikke på at alt stemmer.

Er det noen som har vært borte i lignende feil, eller om det er noen som kan ha en tanke hva det kan være?

Klykken

Ikke vært borti, og gruer meg til det evt skjer.
Er bilen over 5 år? Hvis den "såvidt" er over 5 år kan du nok få det på reklamasjon med litt hell, men ikke forvent noe særbehandling fra BMW her.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Viks

Har hatt det på min bil. Kjølevæsken sirkulerte visst ikke pga pumpa som sviktet og da gikk vifta på full guffe under kjøring og lading. Ordnet på garanti.

LeL

Takk for innslag :) Vasket bilen i dag og da forsvant feilen på neste tur men feilen er kommet tilbake nå igjen. Bestilt diagnose time nå så får se om de kommer frem til noe konkret. Men skal nevne det med sirkulasjons pumpen. Bil en har ikke garanti lengre så håper det ikke blir en for dyr reparasjon.

FroI3

Hei,
Har fått akkurat samme feilkode jeg også for noen dager siden.
Var på et lokalt verksted som etter en samtale med Bavaria mistenkte at
det var 12volts batteriet som begynte å bli dårlig. Byttet så dette, uten hell.
Har du funnet ut av det?

LeL

Selve feilmeldingen i displayet i bilen Drivetrain Malfunction kan være veldig mye forskjellig. Men batteriet som jeg kjønte når jeg snakket med bavaria var en mulighet på problemet.
Men hadde bilen inne på diagnose time og da fant de en feilkode på sirkulasjons pumpen til motor og batteripakke. Derfor kjøleviften på bilen min gikk konstant. Lokaliserte vannpumpen bak innerskjermen for og sjekke kontakten på pumpen siden feilmeldingen sa det var en kommunikasjons feil. Kunne ikke se at det var noe galt med selve kontakten. Men feilmeldingen forsvant etter det og kom tilbake et parr ganger i etterkant. Men nå har den vært fin i ca 80mil så gjør ikke noe mer før den eventuelt skulle dukker opp igjen.

Så det og få lest av eventuelle feilkoder er nok det lureste. Før enn begynner og bytte ut komponenter.

godjul

Har fått samme feil på min 2014 modell. Har kjøpt nytt batteri men ikke byttet det ennå, men håper at det er noe annet enn vannpumpa som må skiftes. Muligens sensorer men å finne dem er litt vanskelig.
Har vært litt uheldig da vi har hatt denne siden ny og like etter garantiutløp og 80000 km gikk ladeporten i vranglås. Kjent feil. Måtte skiftes. Har nå byttet begge lagrene over fjærene foran. Disse må byttes på alle I3 med jevne mellomrom trur eg. Leketøyskvalitet på disse. Aircon har det vært feil på hele tiden men de klarer ikke å reparere.

pberg

Har også fått denne feilen, og det ligger inne en feilkode på vannpumpa. Min er også ute av garanti, så jeg håper dette ikke blir alt for dyrt.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ferry

Hadde samme feil for en stund tilbake. Pumpa ble byttet. Mener det kom på 9000,-. Det er også det eneste jeg har betalt for i løpet av 140.000 km. Foruten dekk og et par ruteskift.

pberg

Og der var det fikset. Ny pumpe på plass. Kom på 7k med deler og arbeid.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA