Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bimmercode - Hva er mulig?

Startet av Hideyowife, onsdag 22. juli 2020, klokken 11:47

« forrige - neste »

Hideyowife

Heisann. Vi kjøpte vår første I3 94ah 2016 i helgen. Har kjørt kun ren elbil siden 2015 og har tidligere hatt B-Klasse EV, e-Golf og nå, Leaf og I3. Har også kjørt en god del med Ampera, Kona og Ioniq i jobb. Så jeg føler jeg kjenner godt til hvordan elbiler fungere og forskjellene på disse bilene. Det jeg foreløpig reagerer litt på med vår nye bil er følgende:

1. Ikke mulig å justere regen. Kan det ordnes med Bimmercode? At folk sliter med at bremsene ikke holder på I3 skjønner jeg etter 2 dager og 500km. Jeg har ikke trengt å bruke brems nesten what so ever. Ikke bra syns jeg.
2. Noe tung servo. Kan det ordnes med Bimmercode?

Å så er det som mange andre skriver som jeg vet Bimmercode kan fikse. Få bil til å være i EcoPro standard etc .

Er det noen i Tønsberg som evt har Bimmercode som kunne vist meg på min bil hvordan det fungerer samt info om hvor jeg får kjøpt Hardware som fungerer?
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Ingeniøren

Til det første så har BMW lagt inn at bilen bremser med bremser og ikke regenererer i en kort periode etter start for å bøte på problemet. Alternativt kan du skifte til N i en unnabakke slik at du får opp litt fart som du kan bremse ned og renske skiver. Kan ikke si jeg hadde rust problemer på skivene på min 2016 60 aH.

At det finnes "Bimmercode" som løser alt tror jeg ikke noe på - da hadde det vært en "hit" her inne og det er det ikke.

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

1317142119

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 23. juli 2020, klokken 08:50
Til det første så har BMW lagt inn at bilen bremser med bremser og ikke regenererer i en kort periode etter start for å bøte på problemet. Alternativt kan du skifte til N i en unnabakke slik at du får opp litt fart som du kan bremse ned og renske skiver. Kan ikke si jeg hadde rust problemer på skivene på min 2016 60 aH.

At det finnes "Bimmercode" som løser alt tror jeg ikke noe på - da hadde det vært en "hit" her inne og det er det ikke.
Bimmercode er en "hit" i i3-forumet på Facebook. Det er bare elbilforumet som har blitt dødt/irrelevant.

Hva angår regenerering og servo vet jeg ikke. Men du kan endre en hel haug med parametere, inkludert oppstart i Ecopro.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA