Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aktivere køassistanse

Startet av Eye, tirsdag 03. desember 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

Eye

Setter pris på ACC i iPace, men jeg får det ikke helt til å fungere ved køkjøring.

Dvs. om jeg aktiverer ACC ved å vippe hastighetsvelgeren til '+' under vanlig kjøring på landevei (40km/t og oppover) så aktiveres følgemodus. Men om jeg allerede kjører i saktegående kø uten ACC aktivert, så får jeg ikke aktivert ACC/følgemodus. Dvs å vippe hastighetsvelgeren har tilsynelatende ingen effekt.

Aktiveres køassistanse som en egen funksjon, eller er den en del av følgemodus? Manualen sier bare «Køassistanse forbedrer adaptiv cruise controls funksjon for følgemodus.»
2019 I-PACE First Edition

2010 Alfa Romeo 159 1750 TBi Sportwagon
2002 Alfa Romeo 147 Selespeed
1978 Mini 1000

RayBomb

For å aktivere ACC må din fart være høyere enn en spesifikk hastighet. Usikker på farten, muligens 25km/t
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Eye

Ok, var det jeg mistenkte, men fant ikke noen referanse til det i manualen.

Dvs. at om du skulle trykke på bremsepedalen i ACC-modus (som deaktiverer ACC), f.eks. inn mot kø, så får du ikke re-aktivert ACC og/eller køassistanse før køen løser seg opp?
2019 I-PACE First Edition

2010 Alfa Romeo 159 1750 TBi Sportwagon
2002 Alfa Romeo 147 Selespeed
1978 Mini 1000

volchr78

Min erfaring er at man må over 21 km/t for å aktivere. Bruker ofte og slippe bilen foran et par billengder frem for så å ta en liten sprint til rett over 20 km/t og da aktiverer den alltid. Litt irriterende, men funker som "workaround".

Eye

Ok, får prøve å holde meg unna bremsepedalen, og evt. bruke «workarounden» :)
2019 I-PACE First Edition

2010 Alfa Romeo 159 1750 TBi Sportwagon
2002 Alfa Romeo 147 Selespeed
1978 Mini 1000

RayBomb

Dårlig design å gjøre det sånn ja.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

xyzzy

Sitat fra: RayBomb på onsdag 04. desember 2019, klokken 22:12
Dårlig design å gjøre det sånn ja.

Irriterende, men vanlig. F.eks. var det akkurat det samme på Ioniqen jeg hadde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA