Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gode grafer fra NAF. Viser pris/mil ut fra SOC

Startet av elektrolux, tirsdag 10. desember 2019, klokken 07:12

« forrige - neste »

elektrolux

Likte godt disse grafene som burde vært en selvsagt opsjon på bilens infoskjem. Med innlagt minuttpris, og tilgang til batteriets SOC kunne en da hatt dynamisk info om reell pris på ladingen.

Ref: https://www.nettavisen.no/livsstil/prissjokk-pa-ladestasjonen-kostet-20-kroner-per-mil-pa-det-verste/3423892402.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vollis47

Ganske missvisende å presentere to grafer med forskjellige skalaer. Da blir det ikke lett å sammenlikne ordentlig.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: HVolland på onsdag 11. desember 2019, klokken 00:09
Ganske missvisende å presentere to grafer med forskjellige skalaer. Da blir det ikke lett å sammenlikne ordentlig.

Hva mener du? Aksene representerer da akkurat det samme? VW går riktignok litt lenger på X enn Kia'en, men man ser lett hvor det bærer for Kia også. Men hvis du printer dem på plast og legger dem oppå hverandre for å sammenligne blir det litt skjevt, ja.  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hanche

Jeg er mest overrasket over hvor store forskjeller det er mellom bilene. Kia virker mye mer konservative enn de andre når det gjelder å beskytte et fullt batteri mot for rask lading. Men på min 2018-modell ser det ikke ut til at hastigheten begynner å gå ned før SOC er oppe i rundt 78% eller så, mens den virkelig dramatiske nedgangen i ladehastighet skjer mellom 80 og 84%. Litt forskjellig fra den viste grafen for e-Soul, altså. En e-golf, derimot, kan man tydeligvis lade til et stykke over 90% før det begynner å gå tregt.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA