Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekordsalg av SUV-er globalt nuller ut utslippskuttene fra elbilsalget :-(

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 14. november 2019, klokken 06:31

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Trist artikkel på NRK fra i går om fersk rapport. De burde vært straffet med økte suv avgifter over hele linja internasjonalt  :+1:
https://www.nrk.no/rogaland/fersk-rapport_-suv-biler-er-klimaverstinger-1.14780534

Kopi fra artikkelen:

Fersk rapport: SUV-salget har mye av skylda for at klimautslippene øker

Et rekordsalg av SUV-er globalt nuller ut utslippskuttene fra elbilsalget, ifølge fersk energirapport. Og det har bidratt til at klimautslippene fra olje, kull og gass aldri har vært høyere enn i 2018.

magnetic

kanskje de er redde for å bli kveistra under en svær hummer :D (rustnings kappløp på veien)

JorgenM

Se det positive i det; f.eks BMW tjener grovt på SUVer og kanaliserer deler av pengene til utvikling av elbiler :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Electric cars in Norway

Hmmm. uansett BMW SUV-salget eller andre merker ..... klimautslippene øker.....

Electrix

Men det ville vært ennå verre om de som kjøpte elbil hadde kjøpt diesel-SUV i stedet...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Electric cars in Norway


Espen Hugaas Andersen

Om 20 år er de fleste SUVene som selges elektriske. Så oljeforbruket vil snu ned.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jlan

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 15. november 2019, klokken 07:41
Om 20 år er de fleste SUVene som selges elektriske. Så oljeforbruket vil snu ned.
Men strømforbruket vil være 10% høyere for SUVer enn for lavere biler. Og denne strømmen brukes stort sett til å skyve vekk luft for å frakte tomrom. Noen trenger vel plassen, men det bør være mulig å finne andre løsninger for de som ikke klarer å bøye seg ned for å sette seg inn i en bil.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

elektrolux

Sitat fra: JorgenM på torsdag 14. november 2019, klokken 20:56
Se det positive i det; f.eks BMW tjener grovt på SUVer og kanaliserer deler av pengene til utvikling av elbiler :)

Tilbake på 50 tallet reddet L1-L7e kjøretøy som BMW Isetta BMW som bilprodusent. Hadde vært bedre å elektrifisere en slik.

 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA