Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen merkelige problemer med min model S

Startet av Electric Avenue, mandag 02. desember 2019, klokken 12:41

« forrige - neste »

Hodetelefoner


BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Electric Avenue

Takk for svar! Dere har selvfølgelig helt rett, viskerene var ikke satt i "0" posisjon. :D
Tesla Model S

cityhopper

Sitat fra: Bjørn på fredag 06. desember 2019, klokken 05:41
Men hvorfor må den bråke (hvine) så mye.. høres ut som min gamle 85 2013mod gjorde etter 40000km og driveuniten sang på siste verset..
Har prøvd mod 3, og dem lager ikke denne lyden..!

I tillegg har min (2019 P100DL Raven) hatt en irriterende klukkelyd fra forstillingen på ujevn vei, siden den var ny.. Høres akkurat ut som utslitte stabstaglinker. Men det er selvsagt ikke det.
Prøvde en lånebil av samme modell fra Tesla, den hadde akkurat samme lyden..

Noen flere som har lagt merke til dette..?
Hentet ut min bil i september. Når jeg leser her virker det som at jeg har vært heldig; ingen ulyd overhodet fra forstilling og heller ingen utpreget hvinelyd fra elmotor. Bilen er kjørt ca 6000 km nå. Krysser fingrene for at den fortsetter å oppføre seg bra...
2019 Model S Dual Motor m/FSD

SilverBullet

Sitat fra: Bjørn på fredag 06. desember 2019, klokken 05:41
Men hvorfor må den bråke (hvine) så mye.. høres ut som min gamle 85 2013mod gjorde etter 40000km og driveuniten sang på siste verset..
Har prøvd mod 3, og dem lager ikke denne lyden..!

I tillegg har min (2019 P100DL Raven) hatt en irriterende klukkelyd fra forstillingen på ujevn vei, siden den var ny.. Høres akkurat ut som utslitte stabstaglinker. Men det er selvsagt ikke det.
Prøvde en lånebil av samme modell fra Tesla, den hadde akkurat samme lyden..

Noen flere som har lagt merke til dette..?
Hadde ulyd på min 2018 75D de byttet til oppgraderte luftdempere foran så var lyden borte :D

1000kwh

Sitat fra: cityhopper på onsdag 01. januar 2020, klokken 12:04
Sitat fra: Bjørn på fredag 06. desember 2019, klokken 05:41
Men hvorfor må den bråke (hvine) så mye.. høres ut som min gamle 85 2013mod gjorde etter 40000km og driveuniten sang på siste verset..
Har prøvd mod 3, og dem lager ikke denne lyden..!

I tillegg har min (2019 P100DL Raven) hatt en irriterende klukkelyd fra forstillingen på ujevn vei, siden den var ny.. Høres akkurat ut som utslitte stabstaglinker. Men det er selvsagt ikke det.
Prøvde en lånebil av samme modell fra Tesla, den hadde akkurat samme lyden..

Noen flere som har lagt merke til dette..?
Hentet ut min bil i september. Når jeg leser her virker det som at jeg har vært heldig; ingen ulyd overhodet fra forstilling og heller ingen utpreget hvinelyd fra elmotor. Bilen er kjørt ca 6000 km nå. Krysser fingrene for at den fortsetter å oppføre seg bra...
Tror folk har veldig forskjellige oppfatninger av ting, særlig lyd. Og mens noen kjører på helt forferdelige veier, kjører andre kun på asfalt. Da blir det aldri klunking.

Motorwatt

Sitat fra: egolfxxx på lørdag 18. januar 2020, klokken 00:27
Sitat fra: Bjørn på fredag 06. desember 2019, klokken 05:41

I tillegg har min (2019 P100DL Raven) hatt en irriterende klukkelyd fra forstillingen på ujevn vei, siden den var ny.. Høres akkurat ut som utslitte stabstaglinker. Men det er selvsagt ikke det.
Prøvde en lånebil av samme modell fra Tesla, den hadde akkurat samme lyden..

Noen flere som har lagt merke til dette..?
Hadde ulyd på min 2018 75D de byttet til oppgraderte luftdempere foran så var lyden borte :D
Fikk også nye luftdempere som fikset problemet.

Med en "liten" anbefaling om å redusere senking/heving til et minimum. Ellers ville sjansene være større for at feilen ville komme tilbake. Brukte den mye, men i mellomtiden er privat vei på 300 meter blitt reasfaltert så behovet er der ikke lenger. Og feilen har heller ikke kommet tilbake.... :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA