Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forvarming av bil via app

Startet av N-L, mandag 02. desember 2019, klokken 09:25

« forrige - neste »

N-L

Spørsmål til de som har bilen parkert ute nå på vinteren.. Jeg har en 2015 S 85D og får ikke forvarmingen til å fungere ordentlig. Jeg starter vanligvis forvarmingen ca. 30 minutter før avreise men ruta er helt frossen bortsett fra fra to tynne linjer rett over blåserne når jeg kommer meg ut. Klima står som regel på auto og jeg har prøvd restart av bilen. Jeg har prøvd knappen ved siden av "slå på" knapp i appen men det skjer ingenting. Dette fungerte helt fint i fjor og jeg tror ikke jeg gjør noe feil.
Er det flere som opplever dette?
Tips til løsning mottas med takk :-)
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

cra

Det er egen funksjon for defrost. Den andre er "bare oppvarming". Med defrost-knappen går den på HI og blåser mye mer luft på frontruta. Vanlig modus blåser mye av varmen ut i kupeen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

N-L

Hvis du tenker på knappen på bildet så er dette prøvd mange ganger uten at det hjalp..

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

SHN

#3
Sitat fra: N-L på mandag 02. desember 2019, klokken 09:25
Spørsmål til de som har bilen parkert ute nå på vinteren.. Jeg har en 2015 S 85D og får ikke forvarmingen til å fungere ordentlig. Jeg starter vanligvis forvarmingen ca. 30 minutter før avreise men ruta er helt frossen bortsett fra fra to tynne linjer rett over blåserne når jeg kommer meg ut. Klima står som regel på auto og jeg har prøvd restart av bilen. Jeg har prøvd knappen ved siden av "slå på" knapp i appen men det skjer ingenting. Dette fungerte helt fint i fjor og jeg tror ikke jeg gjør noe feil.
Er det flere som opplever dette?
Tips til løsning mottas med takk :-)

Jeg har samme feilen. Det ser ut som varmetrådene ikke fungerer i år. Teslaen er en 2016 modell, hvor forvarming med varmetråder har fungert tom i fjor. Jeg håper det er bug i sw.

Oppdatert: Har 2019.36.2.1
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

N-L

Sitat fra: Klykken på mandag 02. desember 2019, klokken 10:34
https://elbilforum.no/index.php?topic=49273.0

Litt tilsvarende trøbbel som dette her, da?

Jeg bruker Range mode og har stort sett ingen regen på korte turer om vinteren, men at jeg ikke får isfri rute etter en halv time forvarming er kjedelig..
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

dan-erb

Har samme problem. Skjedde noe etter en programvareoppdatering høsten 2018. Før det blåstes hele kupen isfri i minus 10 med 30 min oppvarming.

Klykken

Har ikke dette problemet på vår 2015 S85D skal sies. Isfri etter 10min, stort sett.
2019.32.12.7 SW per nå.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

N-L

Sitat fra: dan-erb på mandag 02. desember 2019, klokken 12:30
Har samme problem. Skjedde noe etter en programvareoppdatering høsten 2018. Før det blåstes hele kupen isfri i minus 10 med 30 min oppvarming.
Har du vært i kontakt med Tesla ifm dette?

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

dan-erb

Sitat fra: N-L på mandag 02. desember 2019, klokken 12:38
Sitat fra: dan-erb på mandag 02. desember 2019, klokken 12:30
Har samme problem. Skjedde noe etter en programvareoppdatering høsten 2018. Før det blåstes hele kupen isfri i minus 10 med 30 min oppvarming.
Har du vært i kontakt med Tesla ifm dette?

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Jepp. Faktisk 2 ganger. Begge gangene sa Tesla Rud at de ikke fant noe feil. Ga opp etter det..

SHN

Fikk ikke Teslabjørn i fjor sprukket rute da han forvarmet for fullt da det var sprengkulde?
Hvis det stemmer, kan det tenkes at Tesla har gjort noen justeringer som vi ser resultatet av nå?
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

Joachim@sancon.no

Sjekk at bilen står på auto når du parkerer. Står den på manuell og vifta på 2-3 kan det ta lang tid.

På min gamle S (2018) så var dette tilfellet. Kan være endret nå, men verdt en sjekk. Og slå range mode av.

Sense

Sitat fra: N-L på mandag 02. desember 2019, klokken 11:30
Sitat fra: Klykken på mandag 02. desember 2019, klokken 10:34
https://elbilforum.no/index.php?topic=49273.0

Litt tilsvarende trøbbel som dette her, da?

Jeg bruker Range mode og har stort sett ingen regen på korte turer om vinteren, men at jeg ikke får isfri rute etter en halv time forvarming er kjedelig..

Bruker du "Range mode" vil jo klimaanlegget begrense sin energibruk, så det er ikke å anbefale hvis du sliter med is på rutene. "Range mode" vil også hindre batterivarming, ergo mindre regen.
Så her har du nok laget ris til egen bak.
Har du nok rekkevidde, ville jeg aldri anbefalt "Range mode".

Klykken

Skulle vært mulig å kun stoppe batterivarmeren, men hatt full effekt av varmeanlegget.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sense

Jeg tenkte litt motsatt. La meg forklare....

På Østlandet var det i dag et par varmegrader. Til tross for 20 minutters forvarming, brukte min bil en hel times kjøretur, før de gule markeringene forsvant, og hele batteripakken var ferdig oppvarmet.

Så jeg skulle ønske man kunne forvarmet kun batteripakken en time, og så sette på kupèvarmen de siste 15 minuttene før avreise.

Er det normalt at 100 kwh batteripakken bruker så lang tid på å bli varm, når det ikke engang er minusgrader ute?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA