Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW e-Golf, snart slutt. 18 timer gml nyhet fra elbil24

Startet av Electric cars in Norway, mandag 02. desember 2019, klokken 05:38

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

En fin artikkel med VW e-Golf oppsummering. De som vurderer å kjøpe en brukt eller ny VW e-Golf burde like denne artikkelen og det er en flott bil :+1: :+1:

Kopi:

VW e-Golf:
Stanser produksjon av bestselger

Nær fire av ti av produserte er solgt i Norge. Til sommeren er det slutt, men arvtageren står klar.

https://www.elbil24.no/nyheter/stanser-produksjon-av-bestselger/71869816

rwilthil

Ja så den. Syns det er synd. Var å kikket på ID under introduksjon å synes det virket lite interessant. Spesielt material kvalitet,, mye plast/harde flater ga ikke det kvalitets inntrykket jeg har fra Golf.



Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


Amatøren

Mitt inntrykk er at Volkswagen går fra å være en folkemerke med premium touch til akseptabel pris, til å bli et overpriset billigmerke med innføring av ID serien.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

EV-FTW

Vi er så positive!

e-Golf er en flott bil, med god kvalitet på interiør. Den er derimot ikke egnet for lengre turer, som Tesla Bjørn akkurat fikk erfare, den er faktisk enda verre enn Leaf når det kommer til trøbbel med hurtiglading. Mangel på aktiv kjøling av batteriet er grunnen.

ID3 vil tilby noe helt annet. En bil som er til mer enn bare bykjøring. En bil som er mer fremtidsrettet, har mer teknologi og ser kul ut.
Det er et bevisst valg fra VW, til noen sin glede og andre sin sorg.

Hva angår av interiørkvalitet er helt subjektivt. Jeg var av samme oppfatning før, at Golf var så flott innvendig. Kjøpte en Leaf, og den er tragisk trist med mye hardplast. Men en sitter ikke og koser med dørene, en kjører bilen. Leafen var fantstisk god og driftssikker, og interiør ble fort glemt.

Det eneste som kan ødelegge for VW er prisen. Dersom de overpriser ID3, vil kundene svikte. Alt over 400 000 er for mye, da en får Tesla til samme pris, som har en helt annen status og ladenettverk!

Klarer de å holde Max utgaven under 400 000 har de en potensiell kandidat til en storselger.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nosi1202

#4
Sitat fra: Amatøren på mandag 02. desember 2019, klokken 10:45
Mitt inntrykk er at Volkswagen går fra å være en folkemerke med premium touch til akseptabel pris, til å bli et overpriset billigmerke med innføring av ID serien.

Bifalles! (Så langt med ID.3, det er lov å håpe at de neste modellene blir bedre)
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

geear

Syns det er litt spennende om de kommer til å selge i bøtter og spann som ID også, for mange av e-Golfene ble solgt til trofaste VW-kunder. Blir de med over på direkten? Høyt salg får de uansett, men spørs om de kommer like billig som de gjorde?

rwilthil



Sitat fra: Øyst1 på mandag 02. desember 2019, klokken 14:45
Vi er så positive!

e-Golf er en flott bil, med god kvalitet på interiør. Den er derimot ikke egnet for lengre turer, som Tesla Bjørn akkurat fikk erfare, den er faktisk enda verre enn Leaf når det kommer til trøbbel med hurtiglading. Mangel på aktiv kjøling av batteriet er grunnen.

Dette med kjøling og kapasitet er litt artig  mtp e-golfen. Like etter den ble lansert, tok et firma fra Ø.rike inn en ny e-golf og satte inn sin egen batteripakke med kjøling, lader etc. Uten å øke hverken vekt eller volum på batteripakke fikk de inn hele 55kwh og 150kw hurtig lading..  altså 130% økning i kapasitet. Rekkevidde 350-450 km.

Artig lesing for dem som er interessert: https://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


Counterpointer

Sitat fra: rwilthil på mandag 02. desember 2019, klokken 21:47
Dette med kjøling og kapasitet er litt artig  mtp e-golfen. Like etter den ble lansert, tok et firma fra Ø.rike inn en ny e-golf og satte inn sin egen batteripakke med kjøling, lader etc. Uten å øke hverken vekt eller volum på batteripakke fikk de inn hele 55kwh og 150kw hurtig lading..  altså 130% økning i kapasitet. Rekkevidde 350-450 km.
Kreisel har hatt mange interessante prosjekter. Golfen er en av dem, de hadde også en meget bra spesifisert Yeti som hadde 60 kWh en god stund før.

En kan lure litt på om de tradisjonelle produsentene holder tilbake, eller om de faktisk ikke klarer bedre.

Electric cars in Norway

Sitat fra: gr på mandag 02. desember 2019, klokken 20:05
Syns det er litt spennende om de kommer til å selge i bøtter og spann som ID også, for mange av e-Golfene ble solgt til trofaste VW-kunder. Blir de med over på direkten? Høyt salg får de uansett, men spørs om de kommer like billig som de gjorde?

Ja, jeg tror mange blir med over på direkten. Men vet jo ikke for man får jo aldri tak i den type statistikk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA