Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning. FORD MUSTANG MACH-E, hva velger du?

Startet av Electric cars in Norway, søndag 01. desember 2019, klokken 14:38

« forrige - neste »

hELgenen

Var innom ford her om dagen - de kommer med mer info ganske snart forstod jeg.
Selgeren jeg pratet med var litt uerfaren i faget, men han fortalte at de i det minste ville komme med litt avklarende info snart. Videre er jo prisen justert NED i USA - får vi den prisjusteringen her til lands så ser den fort ut til å bli veldig mye bil for pengene

Teekaye

Sitat fra: TM på onsdag 07. oktober 2020, klokken 20:19
Sitat fra: Teekaye på søndag 04. oktober 2020, klokken 12:40
Liker typen smart biler, men Tesla for meg er uaktuell pga. den usikre kvaliteten og upersonlige servicen.
Forstår det, men er usikker på om US Ford produsert i Mexico er noe bedre. Synes også hele online bestillingsprosessen er dårligere enn Tesla sin. Og reglene for å angre / avbestille er uklar og i strid med norsk lov om fjernsalg. Så det lover ikke helt bra synes jeg.
Har hørt at kvaliteten på bilene fra Mexico muligens ikke er på et veldig høyt nivå, men har fått inntrykk av at forhandlerne for Ford i Norge har bedre service enn Tesla i hvertfall, noe jeg verdsetter høyt. Vet ikke hvordan det var å avbestille biler for noen år tilbake, men for meg ser det ut som at dårlige avbestillingsmuligheter er den nye normen. Der er Tesla gode, det skal de ha.

Trond.m

#17
Så lenge du ikke gjør en lokal avtale med Ford forhandleren om finansiering eller innbytte, så har du 14 dagers returrett på en Mach-e etter levering.
Men Ford har valgt å være veldig utydelige når det gjelder retten til å kansellere bestillingen.
Er det noen som har fått angrerettskjema som det står i bestillingsløsningen ?

AVIATor-Olav

Selgeren min sa at man sto fritt til å avbestille om bilen ikke innfrir til forventningene ved prøvekjøring.

janfredrik91

Sitat fra: TM på torsdag 08. oktober 2020, klokken 22:21
Er det noen som har fått angrerettskjema som det står i bestillingsløsningen ?
Ja, fulgte med i min kjøpekontrakt

O

Sitat fra: TM på torsdag 08. oktober 2020, klokken 22:21
Så lenge du ikke gjør en lokal avtale med Ford forhandleren om finansiering eller innbytte, så har du 14 dagers returrett på en Mach-e etter levering.
Men Ford har valgt å være veldig utydelige når det gjelder retten til å kansellere bestillingen.
Er det noen som har fått angrerettskjema som det står i bestillingsløsningen ?
Er det lovet full refusjon av hele beløpet ved eventuell retur innen 14 dager?

SurSnasen

Sitat fra: MOV på torsdag 15. oktober 2020, klokken 07:01
Er det lovet full refusjon av hele beløpet ved eventuell retur innen 14 dager?

Nei, Ford har tatt forbehold om inndekking av verditap.

batterimannen

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 15. oktober 2020, klokken 09:52
Sitat fra: MOV på torsdag 15. oktober 2020, klokken 07:01
Er det lovet full refusjon av hele beløpet ved eventuell retur innen 14 dager?

Nei, Ford har tatt forbehold om inndekking av verditap.

Fortsatt 100 ganger bedre enn Skoda Enyaq avtalen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Radiobil1

Sitat fra: TM på onsdag 07. oktober 2020, klokken 20:19
Sitat fra: Teekaye på søndag 04. oktober 2020, klokken 12:40
Liker typen smart biler, men Tesla for meg er uaktuell pga. den usikre kvaliteten og upersonlige servicen.
Forstår det, men er usikker på om US Ford produsert i Mexico er noe bedre. Synes også hele online bestillingsprosessen er dårligere enn Tesla sin. Og reglene for å angre / avbestille er uklar og i strid med norsk lov om fjernsalg. Så det lover ikke helt bra synes jeg.

Viktig med god QC fra Ford på de første, så de slipper masse klaging. Samma F hvor robotene står, så lenge de har folk som ikke slipper ut biler som ikke er 100%!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA