Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor er sportback dyrere enn suv?

Startet av Hyperstress, lørdag 30. november 2019, klokken 14:45

« forrige - neste »

Hyperstress

Får en noe mer, eller annet, som forsvarer prisforskjellen?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trond.m

Coupe-utgaver av premium SUV koster litt mer enn standardmodellene. Sånn sett er Sportback priset som ventet. Prisforskjellen i Tyskland er også ca 2400 Euro. Det er omtrent samme forskjell i pris mellom BMW X3 og X4. Prisen er nok primært et resultat at at produksjonsvolumet er lavere og kundene opplever den som mer eksklusiv. Men i realiteten er at det er en mindre praktisk bil til en høyere pris. Den har omtrent de samme ytre mål for bredde og lengde. Tror ikke det er noe mer utstyr eller funksjonalitet.

Hyperstress

Det er nesten ikke forskjell i rekkevidde heller, så da tror jeg suv blir mest aktuelt for min del. Men SB kan fåes med fancy lys som ikke er tilgjengelig på suv enda(?)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

No-name

Vi også vurderte SUV mot SB, prøvde å prute litt på prisen på SB, selgeren sa han ikke hadde noe som helst å gå på.  Forskjellen er ca 30000 kroner med likt utstyrt bil. Da falt valget på SUV, har fått kontrakt som vi kan kansellere i løpet av neste uke.  Litt ergerlig at de ikke vil tilgodese rabatten på 4 prosent som vi egentlig har gjennom arbeidsgiver.  Vi har nå noen dager på oss til å vurdere dette, så for vi se..

daktari

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 30. november 2019, klokken 15:55
Det er nesten ikke forskjell i rekkevidde heller, så da tror jeg suv blir mest aktuelt for min del. Men SB kan fåes med fancy lys som ikke er tilgjengelig på suv enda(?)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Tror lysene var først sommer 2020 dvs -21-modeller.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Lysene kommer nok også på 21 modellen av e-tron SUV må vi anta.

Bzzlink

Hvis du kjører mest motorvei, så kan det hende at forbruket er veldig forskjellig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA