Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer med ladetimer

Startet av kjbu, fredag 29. november 2019, klokken 22:18

« forrige - neste »

kjbu

Er det flere som ikke får ladetimer til å fungere?
Jeg setter ladetimer til å starte lading kl 2300 og stoppe kl 0800.
Når jeg setter inn kabelen f.eks kl 1700 starter lading med det samme og er ferdig i 0700-tiden.

Kan det være at den ikke bryr seg om starttidspunkt for å rekke å bli ferdig til 0800?

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Pippus

Sitat fra: kjbu på fredag 29. november 2019, klokken 22:18
Er det flere som ikke får ladetimer til å fungere?
Jeg setter ladetimer til å starte lading kl 2300 og stoppe kl 0800.
Når jeg setter inn kabelen f.eks kl 1700 starter lading med det samme og er ferdig i 0700-tiden.

Kan det være at den ikke bryr seg om starttidspunkt for å rekke å bli ferdig til 0800?

Du må også huske å aktivere tidsstyrt lading. Trykk på klokke symbolet øverst på siden der du stiller inn ladeplan, eller aktiver den på mmi når du slår av tenningen( og før du åpner døra) funksjonen er aktiv når det er en rød strek under klokkesymbolet....

Orbit

Jeg erfarer også at bilen er ferdigladet litt før tiden. Det er også en innstilling for evt minimumsløsning til 50% (i tilfelle du må ut et ærend før planlagt), før den tar pause til siste etappe. Er den på vil bilen starte lading med en gang dy plugger i med lav % på batteriet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Oppdatering: Fulgte med i app ved bruk av ladetimer i dag. Bilen var ferdig ladet én time før oppsatt tid, da med rekkeviddeestimat 345 km (mye småkjøring over mange dager i forkant trekker GOM ned). I løpet av den neste halvtimen steg estimatet til 359 km, så tipper den driver med noe oppvarming der. Fikk ikke sett utviklingen videre, da app (som vanlig) nekter å vise mange oppdateringer mellom hver kjøretur.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Hmm.. frem til nå har lading alltid vært ferdig nesten nøyaktig én time før oppsatt tid hos meg. I dag skjedde ikke dette. Forvarming er ikke inne i bildet, men må teste mer.

Tror jeg fikk ny software sist jeg var inne. Nå er det noe ny grafikk i oppstarten der den sier noe om hvilken profil som er valgt, samt at den ikke bytter fra ECO til vanlig AC når man bytter kjøreprogram. Ellers er de fleste andre småbugs der fremdeles. :-)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA