Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dødt multimediasystem

Startet av madsle, torsdag 28. november 2019, klokken 10:23

« forrige - neste »

madsle

Hei
Gikk helt tom for strøm en kveld og prøvde å starte med bilbatteri. Dette medførte at sikring til 12V batteri røk og lading ble umulig. Fikk kjøpt ny sikring, og lading fungerte igjen. Men får ikke liv i radio/multimediasenter etter dette. Har lett i instruksjonsbok for å finne ut om sikring til denne er gåen også, men finner ikke ut hvilken dette er. Noe som vet, eller som har opplevd noe lignende og kan gi noe gode tips?

TB

Byttet om + og - ved forsøk på start?

Bør kanskje sjekke / måle alle sikringer i bilen, for å se om noen av dem kan være ødelagt?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

madsle


Sitat fra: TB på torsdag 28. november 2019, klokken 12:48
Byttet om + og - ved forsøk på start?

Bør kanskje sjekke / måle alle sikringer i bilen, for å se om noen av dem kan være ødelagt?
Det kan godt være at jeg satt på feil, uten at jeg kan huske på at det er gjort.Tenkte å sjekke sikringene, men håpte at jeg skulle slippe å sjekke alle :-)

Usikker

Har du prøvd å trykke inn resetknappen på mediaenheten  ?
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

madsle

Sitat fra: Usikker på onsdag 04. desember 2019, klokken 18:40
Har du prøvd å trykke inn resetknappen på mediaenheten  ?

Ja, det funket ikke

TB

Få tak i en media enhet fra en vraket bil? Om den virker er problemet ikke løst.
Om den ikke virker er det trolig manglende strøm inn til enheten..?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA