Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VG: Tesla-eiere: Slår alarm om utslitte dekk

Startet av Thomas Parsli, onsdag 27. november 2019, klokken 12:06

« forrige - neste »

geear

Her er mine etter to sommersesonger, kan vel tippe på 20 000 km. Veldig mange maksaksellerasjoner, mye rundkjøringer og alltid i low. Noe mer slitasje på innerkant er det, men mindre enn jeg ventet/fryktet etter mange BMWer med brede dekk.

Øyvind.h

Om noe skulle en vel tro very low/low reduserer problemet og gjør dekker mer vannrett?
Jeg er på tredje Tesla nå. Ingen problemer med skjev slitasje. Stort sett kjørt i low eller very low.
Snart kjørt 70.000km og har samme sett med vinterdekk. Sommerhjul har jeg gått fra 20 til 22 til 20 igjen på så de har jeg ikke fått slitt over lang tid. Men ser ut til at standard 20 hjulene med lav treadwear holder ca 3 sesonger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Counterpointer

Sitat fra: Electrix på onsdag 27. november 2019, klokken 18:50
Utfra det jeg leser på Tesla-gruppen på fb så er det vel stort sett et problem for de som kjører mest med bilen i laveste stilling. Blir spennende å se hvordan det går med Model3.
Personlig har jeg kjørt ca 16 k km med Pilot Sport 4 20' og de er fullstendig jevnt slitt, dette er inkludert flere tusen km på autobahn. Har noen tusen km på Nokian R3 18' og de ser også greie ut, men har ikke full sesong.

Det er stor forskjell på 1800 kilo bil med stålfjæring og 2,5 tonn med justerbar luftfjæring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA